JO13-1 poulewinnaar eerste bekerronde

23 september 2017 22:00

.

De JO13-1 is het seizoen uitstekend begonnen met drie overwinningen in de bekercompetitie. De JO13-1 was ingedeeld in een poule met RFC, Altena/Almkerk en Right-oh. Meteen 2 gemeentederby’s en een streekderby op het menu.

De openingswedstrijd was uit bij RFC, de nieuwe fusieclub van de voormalige verenigingen Good Luck en Veerse Boys. Vooraf was het de vraag hoe het eigen team er voor stond in de nieuwe samenstelling van spelers die vorig jaar speelden in de JO13-1 en JO11-1.

In de eerste trainingsweek was het de trainers Justin en Brian opgevallen dat de spelers elkaar al goed konden vinden en dat de spelers behoorlijk gretig waren. In de openingswedstrijd werd dit bevestigd. Na vijftien minuten spelen stond er al een 0-4 tussenstand op het bord. Opvallend was dat alle vier de goals werden gescoord door Tim van der Pluijm. Je kunt het eerste kwartier van het seizoen slechter beginnen.

Het gretige Raamsdonk had deze wedstrijd geen medelijden met RFC en we gingen met een 0-7 voorsprong de rust in. Een mooi moment om keeper Jens Nederhof mee te laten voetballen. Robert Vissers werd onze goalieDe tweede helft speelde zich vooral op de helft van RFC af. We wonnen uiteindelijk met 11-0. De doelpunten werden vandaag gemaakt door Tim v/d Pluijm 5x, Thijs Timmers 2x, Teun de Waard 2x, Sam de Jong en Lars Krabbendam

De tweede bekerwedstrijd was thuis tegen een combinatieteam van v.v. Altena en v.v. Almkerk. Aangezien de tegenstander het blauwwitte tenue van Almkerk aan had, moesten wij in de reserveshirts aantreden. We speelden in het oranje, toevallig ook de kleur van Altena. Altena/Almkerk had de eerste bekerwedstrijd gewonnen met 9-2. De winnaar van vandaag zou een grote stap naar de poulewinst maken. De eerste minuten waren duidelijk voor ons met enkele grote kansen. Uit een counter kregen we de 0-1 tegen. Gelukkig werd er snel orde op zaken gesteld en kwamen we met 3-1 voor. Hierna volgden nog enkele mogelijkheden voor de tegenstander, maar keeper Jens Nederhof met zijn verdedigers Peter Boons, ThijsTimmers, Stijn vd Korput, Job Berende en Patrick Swijnenburg lieten zien dat er vandaag niets te halen viel op de Uilendonck, waarna het verzet was gebroken. Sam de Jong speelde een erg sterke wedstrijd en was bij menig doelpunt betrokken als aangever. We wonnen uiteindelijk met 8-2. Doelpuntenmakers: Lars Krabbendam 2x, Nick Scholte 2x, Tim v/d Pluijm 2x, Teun de Waard en Thijs Timmers.

De derde match was uit bij Right-oh. RFC won ’s-ochtends al van Altena/Almkerk, zodat vooraf duidelijk was dat we met 14-0 mochten verliezen om toch de volgende bekerronde te halen. Hoopvol was dat de spelers zelf al in de bespreking aangaven dat er van onderschatting geen sprake mocht zijn.De staf was er echter niet gerust op, want enkele spelers maakten toch een wat slaperige indruk. Een deel was op schoolkamp geweest met groep 8 en nog een aantal vrijdagavond naar de Veerse dag. O.a. Lars Krabbendam wekte de indruk dat het schoolkamp toch wel vermoeiend was geweest. De J013-1 liet in de eerste minuten echter niets aan het toeval over, want na 2 minuten (!) stond er al een 0-2 voorsprong op het bord. Dat schijn soms bedriegt bewees Lars Krabbendam, want beide doelpunten kwamen op zijn naam.We gingen met 0-7 aan de ranja. Robert Vissers nam in de rust weer het keepersshirt van Jens Nederhof over. De verdedigers Job Berende en Stijn v/d Korput stoomde de 2e helft veelvuldig mee op en zorgde zo voor een versterkt middenveld. Met name Nick Scholte was de 2e helft ongrijpbaar voor de verdedigers van Right-oh en hij scoorde 4x. De gebroeders Lowie en Peter Boons bleven geduldig achterin, zodat de tegenstander zelden over de middenlijn kon komen. Onze nieuwe leidster en verzorgster Tanja Timmers moest een enkele keer met haar waterzak het veld op. Naast de welbekende spons had zij nog een wondermiddel bij zich. Het was opvallend dat de spelers erg snel weer stonden nadat Tanja vroeg of ze er een kusje op wilde.

We wonnen uiteindelijk met 1-14. Doelpuntenmakers: Tim v/d Pluijm 5x, Nick Scholte 4x, Lars Krabbendam 3x, Teun de Waard en Thijs Timmers. We gaan als ongeslagen poulewinnaar door naar de volgende bekerronde met een indrukwekkend doelsaldo van 33 voor en 3 tegen.