Verslag + foto's "Leven als een prof"

16 april 2017 19:00

.

Wat begon met een idee voor een clinic groeide uit tot het organiseren van een dag voor de jeugd van v.v. Raamsdonk met als thema “leven als een prof”. Na weken van voorbereiding was het afgelopen zaterdag zover. De organisatoren, Jan Verschuren, Barry Boons en Martin de Jong hadden een bijzonder programma in elkaar gezet en met behulp van sponsors én vrijwilligers werd het een topdag voor de jeugd. Op zaterdagochtend werd de loper onder de blauwwitte ballonnenboog voor de jeugdleden uitgerold en vanaf negen uur werden ze welkom geheten. De spelers en speelsters kregen eerst een kleedkamer toegewezen en net zoals bij de profs hingen de tenues al netjes klaar. Voor eenieder was er bovendien een uniek “Leven als een prof”-shirt.

Inmiddels was ook Pierre van Hooijdonk gearriveerd en hij verzorgde de aftrap middels het beantwoorden van enkele vragen, gevolgd door het tonen van een videoportret van Jelmar Broekmans, die vorig jaar door NAC bij v.v. Raamsdonk werd gescout. Hierna werd het tijd om naar de velden te gaan voor de diverse voetbalclinics. Naast Pierre van Hooijdonk (hij was actief bij o.a. NAC, Feyenoord, Celtic en Benfica, speelde 46 interlands voor Oranje en is tegenwoordig analist bij de NOS) waren ook aanwezig Ad van den Broek (5 jaar Nederlands Amateurelftal en 3 jaar RKC Waalwijk) en Harry Biemans (nationaal en internationaal jeugdtrainer bij o.a. Willem II en Sunderland). Vanuit voetbalschool Ricardo Smits waren de trainers Dennis Loonen en Luka van Dooren present en later op de dag schoof Patrick Marcelissen (lid van v.v. Raamsdonk en keeperstrainer) aan voor een clinic met de keepers. Ook Charlie van den Ouweland (o.a.. FC Den Bosch) was van de partij met de activiteit footgolf. Het was geweldig om te zien hoe enthousiast de jeugdleden aan de diverse speldisciplines meededen, maar dat kwam uiteraard ook door het fanatisme van de trainers. Op een bijzonder leuke manier werden de diverse traptechnieken geoefend. Ook in de kantine was er volop activiteit. Daar werd door fysiotherapeut Hans van Dorst uitleg gegeven over een goede lichaamsverzorging, daarnaast werd er aandacht geschonken aan mediatraining. Bij het sponsorbord, zoals ook in het betaald voetbal is te zien, verschenen de deelnemers om voor het oog van de camera vragen van een verslaggever te beantwoorden. Ondertussen was het een topdrukte in de keuken, immers daar waren enkele dames druk in de weer met de bereiding van een echte sportmaaltijd. Deze bestond uit verse smoothies, gezonde sandwiches en pasta, aangevuld met vers fruit en dat liet zich na het inspannende ochtendprogramma goed smaken.

Na de lunch sloten andere trainers en spelers aan voor een nieuwe serie clinics. Zo was Ischa Immers (trainer van NAC O12, hét team van Jelmar Broekmans) aanwezig. Ook Rick Mulder, die afgelopen week zijn eerste profcontract bij FC Utrecht tekende en Etienne Vaessen, keeper bij RKC Waalwijk, kwamen naar Den Uilendonck. Rick ging aan de slag met passen en trappen, terwijl Etienne schietschijf was bij het penaltyschieten. Rond de klok van twee uur was het tijd om tot een afronding te komen. Jan Verschuren nam het woord en samen met enkele NAC’ers uit het heden en verleden, Ischa Immers, Jelmar Broekmans en Jan Blom (hij won in 1973 de beker met NAC) keek hij terug op een fantastische dag. Hij bedankte alle sponsors, vrijwilligers, trainers én spelers voor deze zeer geslaagde activiteit die in het teken stond van “Leven als een prof” en hij gaf aan dat zo’n dag zeker navolging verdient. Uiteraard is ook een woord van dank richting de organisatie zeker op zijn plaats. Alles was tip top geregeld, de jeugdleden werden als een prof in de watten gelegd en v.v. Raamsdonk kan met trots terugkijken op een meer dan geslaagde dag!

Klik hier voor de foto's