Verslag + uitslag voetbalquiz

8 januari 2017 12:00

.

Afgelopen zaterdag beleefden de deelnemers aan de voetbalquiz bij v.v. Raamsdonk een hele leuke en gezellige middag. Deze quiz was evenals voorgaande jaren weer gekoppeld aan de nieuwjaarsreceptie. Twaalf teams hadden zich ingeschreven en het was weer prima geregeld. Quizmaster Patrick Vink had een gevarieerde quiz met liefst 100 vragen in elkaar gezet. De eerste ronde was een ‘opwarmer” met relatief “makkelijke” vragen, zoals “Wie was in het seizoen 2012/2013 hoofdtrainer van FC Groningen?” (antw. Robert Maaskant) of “HSV heeft in het verleden vier Nederlandse hoofdtrainers gehad. O.a. Bert van Marwijk, Ricardo Moniz en Huub Stevens. Wie was de vierde?” (antw. Martin Jol)  In ronde twee werden logo’s van verschillende clubs uit binnen- en buitenland getoond met de vraag daar de bijbehorende clubs aan te koppelen. In ronde 3 werden foto’s van spelers uit de eredivisie getoond. (dan blijkt het toch moeilijk te zijn om Fred Friday van AZ te herkennen)  In ronde 4 werd gevraagd om alle 40 buitenlandse spelers met een Eredivisieverleden te benoemen die tijdens het WK 2014 in Brazilië actief waren, ga daar maar eens aan staan! Ronde 5 stond in het teken van het herkennen van fotofragmenten en in ronde zes en zeven werd naar een specifieke speler gevraagd. Bij ronde 8 werden club- en landenshirts getoond met daarbij uiteraard de vraag welke club of welk land in dit tricot speelt. In de laatste ronde kwamen weer algemene voetbalvragen aan bod, zoals “Peter Hoekstra speelde naast PSV, AJAX en FC Groningen nog bij 2 buitenlandse clubs, welke?” (antw. Compostella en Stoke City) of ‘Bij welke club speelde Jan Ceulemans voor hij naar Club Brugge kwam? “(antw. Lierse SK)  Het was een quiz met pittige vragen en aan het eind werd de balans opgemaakt. Het team The Tractor Boys van Bjorn Boons, Robert van Dorst, Rob Kuijsters en Marcel Rutters wist de meeste vragen goed te beantwoorden en versloeg Raamsdonk 4 met drie punten verschil. De organisatie kan weer terugzien op een hele leuke quiz, met een hele mooie opkomst!

Overzicht uitslagen:
-   1) The Tractor Boys (97 punten)
-   2) Raamsdonk 4 (94 punten)
-   3) De Duivenmelkers (87,5 punten)
-   4) Eentonig (72 punten)
-   5) De Woody's 1 (71 punten)
-   6) Nieuwe Ronden Nieuwe Kansen (70,5 punten)
-   7) Zorira (66,5 punten)
-   8) De Jantjes (61,5 punten)
-   9) Kansloos (60,5 punten)
- 10) De Woody's 2 (59 punten)
- 11) De Lamme Pols (58 punten)