Jeugd v.v. Raamsdonk trapt af met voetgolf

25 augustus 2014 21:30

Liefst 11 holes, verdeeld over het dorp, moesten de jeugdleden van v.v. Raamsdonk afgelopen zaterdag afleggen om zo een sportieve ronde te kunnen doen. De jeugd begon het voetbalseizoen met de zogenaamde ‘opstartdag’ om zodoende weer helemaal in de stemming te komen voor hun favoriete spelletje.

De opstartdag is een mooie gelegenheid om vlak voor het seizoen weer gezellig bij elkaar te komen, bij te kletsen en sportief bezig te zijn. Terwijl de kleinste pupillen op het sportpark zich prima vermaakten met voetbal- en waterspelletjes, gingen zo’n kleine 100 jeugdleden in groepjes op weg naar de holes die over Raamsdonk verdeeld waren. Bij elke hole moesten de voetballers in maximaal tien beurten de bal in een grote, verzonken emmer schieten. Schieten over grote kisten, slalommen in een speeltuin, mikken op een hok, werkelijk alle denkbare obstakels moesten de spelers omzeilen om de bal in de hole te mikken. Met name bij enkele bedrijven waren heel speciale holes gemaakt. Natuurlijk was er onderweg ook tijd voor een versnapering en de jeugd kreeg ook nog een quiz over het WK 2014 voorgeschoteld. Veel spelers lieten zien al vroeg in het seizoen in ‘vorm’ te zijn. In twee of drie pogingen werd de bal al in het gat geschoten. De jeugdmiddag kende heel goede weersomstandigheden. Uiteindelijk wist team 9 (Boogies) het parcours het beste af te leggen. Voor de jeugd van v.v. Raamsdonk mag het voetbalseizoen beginnen!

De jeugdcommissie dankt alle vrijwilligers voor hun medewerking aan deze opstartdag!

Klik hier voor de fotoreeks