Raamsdonk weet in restant niet te scoren

12 mei 2016 21:15

.

Op donderdag 12 mei werd het restant van de wedstrijd Raamsdonk-Barca ingehaald. Zoals bekend, werd deze wedstrijd op 1 mei jl. in de 80e minuut bij een 2-2 stand gestaakt. Om nog in de race voor het kampioenschap te blijven, moest er wel worden gewonnen en dan blijkt dat tien minuten toch erg kort zijn om nog iets te forceren. Natuurlijk probeerde Raamsdonk het wel en de ballen werden meteen naar voren gepompt, maar door de tijdsdruk ging dit te gehaast. Barca kreeg de beste kans, maar gelukkig hobbelde de bal naast het doel.  Verder dan enkele doelpogingen kwamen beide teams niet meer en na 10 minuten floot de scheidsrechter voor het einde. Het bleef bij 2-2 en daar schoot zowel Raamsdonk als Barca niets mee op. Toch was er gejuich op Den Uilendonck, maar dat kwam van enkele toeschouwers van DEVO, die de moeite hadden genomen om eventjes op en neer van Bosschenhoofd te komen. DEVO is namelijk de lachende derde, met nog één duel voor de boeg heeft deze ploeg twee punten voorsprong en met de wedstrijd tegen TPO in het verschiet zullen ze het kampioenschap nu niet meer laten lopen, al weet je het natuurlijk nooit. Raamsdonk is door het winnen van de 2e periodetitel in ieder geval verzekerd van nacompetitie en ook Barca kan zich nog van een ticket verzekeren. De stand in de 3e periode is namelijk als volgt: Raamsdonk staat bovenaan en pakt bij winst op SAB ook de 3e periode. Volgens de reglementen gaat deze dan automatisch over naar de nummer twee in dezelfde periode en dat is momenteel Barca, dat dus bij winst in de laatste wedstrijd op DVVC ook in de nacompetitie mee mag doen.