Nawoord Comité 75 jaar v.v. Raamsdonk

2 oktober 2015 9:00

.

Vijf jaar geleden werd een eerste aanzet gegeven tot het vormen van een comité 75 jaar. In 2011 is het comité begonnen met de eerste voorbereidingen voor het organiseren van een prachtig 75-jarig jubileum. Om zover te kunnen komen, zijn er eerst diverse acties geweest om het jubileum te kunnen financieren. Hierbij kunnen we denken aan o.a. ballonnenactie, koevlaaiwedstrijd, loterij, EK en WK voetbalpoule en een voetbalquiz.

Om alvast in de stemming te komen, is in april 2014 een sportcafé georganiseerd. Dit evenement vond plaats in Café-Zaal Het Vermaak. Toenmalig NAC voetballer Kees Kwakman en oud-wielrenner Gert Jacobs waren te gast bij presentator Eddy v.d. Ley.

In januari 2015 werd het 75-jarig jubileum afgetrapt met de nieuwjaarsreceptie en bijbehorende voetbalquiz. In april was het Jan van Oort buurtentoernooi en een penaltybokaal voor de jeugd. En in mei was het voetbalkamp voor de jeugd en de afsluitdag voor de senioren met footgolf.

In het weekend van 5 en 6 september was het feestweekend. Na een week van opbouwen werd er op zaterdagochtend begonnen met een jeugdprogramma voor de mini’s, F-, en E-junioren en ’s-middags  voor de D-, C-, B- en A-jeugd. ’s-Avonds was er een feestavond voor de leden met een optreden van de band Trademark Live. Op zondag werd er gestart met diverse jubileumwedstrijden: Raamsdonk Dames – Oud Raamsdonk Dames, Raamsdonk 5 – Raamsdonk 6, Raamsdonk 2 – Combinatie elftal Raamsdonk 3 en 4, Raamsdonk 1 – Kampioensteam van 2005. Aan het einde van de ochtend was er een brunch voor de leden en oud-leden met een praatje van Sophie van Strien. Tevens werd het prachtige jubileumboek overhandigd aan medeoprichter Kees Oome en Piet van der Westen, die 70 jaar lid is van onze vereniging. Aan het einde van de middag werd de trekking van de jubileumloterij verricht door wethouder Bert van den Kieboom. Dingeman Knaap, alias DJ Slinger, zorgde voor de muziek op deze succesvolle dag.

Het comité 75 jaar v.v. Raamsdonk kan terugkijken op een prachtig jubileumjaar met mooie activiteiten. Een speciaal woord van dank aan alle vrijwilligers en sponsoren. Daarnaast willen wij ook de leden en overige personen hartelijk danken voor het mogelijk maken van dit mooie jubileum.

Comité 75 jaar v.v. Raamsdonk