Het voetbalkamp was weer geweldig!

27 mei 2014 22:45

In het weekend van 23 t/m 25 mei is de jeugdafdeling van v.v. Raamsdonk met zo’n 80 jeugdleden en 20 begeleiders op voetbalkamp geweest en met het oog op het komend WK voetbal in Brazilië maakten zij daar een “Reis om de Wereld”.

Toen op vrijdagavond iedereen om 19.00 uur bij De Mussenberg in Loon op Zand was gearriveerd, kon het weekend beginnen. En we begonnen meteen met een spannend moment, want wie zouden de komende dagen toch je teamleiders en medespelers zijn?

Na de teampresentatie gingen de jongsten naar het bos voor een fanatiek potje Levend Stratego en konden de ouderen hun energie kwijt bij het Levend Tafelvoetbal.

Inmiddels was het al donker geworden en aangesterkt met een kop soep, was het tijd geworden voor de puzzeltocht. Het werd een lange wandeling afgewisseld met logische puzzels en raadsels.

Terug op het kampterrein was het bedtijd, maar op de slaapzalen was er echter weinig meer te merken van de “veel te lange” wandeling. Het duurde dan ook tot in de vroege uurtjes voordat het rustig werd.

Na een kort of zelfs geen nachtje slapen werd iedereen eerst even lekker wakker gemaakt met ochtendgymnastiek om vervolgens aan te schuiven voor het ontbijt.

Het ochtendprogramma bestond uit een Theezakjes- en Fotopuzzeltocht in Loon op Zand. Het was de bedoeling om punten voor je team te scoren, door aan de hand van een fotolijst “selfies” te maken. De jeugdleden vonden het echter een grotere uitdaging om een theezakje door middel van ruilen te verzilveren in iets groots. De buit bestond onder andere uit nog meer theezakjes, een half zakje chocopinda’s en een waterbed.

’s Middags maakten de teams een reis over de wereld met het 7 Werelddelen Spel. Zo stonden bijvoorbeeld bij Azië het bouwen van de Chinese Muur en bij Oceanië de Kangoeroerun op het programma.

Dat de dag veel energie had gekost, bleek wel bij de BBQ, want het eten en dan vooral het vlees was haast niet aan te slepen.

Nadat iedereen zijn buikje vol had gegeten, volgde voor de jongsten het Pieter en Jorrit Spel. Hier werd de algemene kennis getest en moesten de “verliezers” een ludieke opdracht uitvoeren.

De avond stond in het teken van de Bonte Avond, waarbij ieder team een act opvoerde, die te maken had met het thema van het kamp. Compleet met verkleedkleren, schmink en attributen wist ieder team het publiek hartelijk te vermaken.

Na de Bonte Avond was het voor jongsten bedtijd, maar mochten de ouderen zich op gaan maken voor het Pieter en Jorrit Spel, voordat ook zij naar bed gingen.

De zondag werd afgesloten met het traditionele voetbaltoernooi. Nadat de prijzen waren verdeeld, was het dan toch tijd geworden om de spullen weer in te pakken om terug te keren naar Raamsdonk.

Wij kunnen terugkijken op een leuk, gezellig en sportief voetbalkamp en bedanken hiervoor de jeugdleden én de begeleiders, maar ook onze sponsors voor hun steun.

Commissie voetbalkamp v.v. Raamsdonk