Verslag + foto's voetbalkamp

15 juni 2015 22:15

.

Voor de 16de keer werd het voetbalkamp georganiseerd. Vanwege het 75 jarig jubileum werd het dit jaar op ons eigen sportpark gehouden. Op donderdagavond waren er verschillende ouders en begeleiders om de tenten op te bouwen. Dat was een hele klus, maar na een paar uur zwoegen was het gelukt. Op vrijdagmiddag werden de laatste puntjes nog op de i gezet. We waren er klaar voor, de luchtbedden konden worden opgeblazen. Toen alle bedjes gereed waren, werden de teams bekend gemaakt. Hierna gingen de A,B en C voetvolley spelen. De D, E, F en mini’s zijn levend stratego gaan doen. Dat is een spel waar elk jaar om wordt gevraagd. Daarna zijn we per groepje een speurtocht door het dorp gaan doen. Toen iedereen weer terug op het sportpark was, gingen de E, F en mini’s nog wat drinken en wat snacks naar binnen werken en hierna de pyjama aan en naar bed. De A, B, C en D gingen nog een dropping met opdrachten lopen.

De wekker liep al vroeg af bij de kleintjes, die waren klaar wakker voor een Raamsdonks kussengevecht. Om 8 uur stonden de kinderen, die één dag kwamen, aan de poort. Voor hun was het erg spannend en nieuw. Na gezamenlijk ontbeten te hebben, werden de fietsen gepakt voor een ritje naar het zwembad. In een lange rij reden we richting De Ganzewiel. Daar waren allerlei spelletjes in en om het water. Op het laatst zaten de weergoden ons niet mee, het miezerde, maar dat mocht de pret niet drukken. We kregen nog een lekker ijsje van onze welbekende ijscoboer Wassily. Eenmaal weer terug op het sportpark was het lunchtijd. Daarna werden de shirts uitgereikt voor de groepsfoto.  Het super zeskamp stond al op ons te wachten. Het weer klaarde op, de zon ging schijnen en het spel kon beginnen. Het werd een geslaagde zeskamp, iedereen deed enthousiast mee. Om 18.30 uur zijn we gaan bbq’en en de meesten hadden behoorlijk honger gekregen van het zeskamp. Er stond hierna een bonte avond op het programma. Maar de plannen werden gewijzigd, de kleintjes wilden namelijk liever levend stratego doen. De oudere voetballen, dus het schema werd aangepast. Op zaterdag gaan we altijd iets eerder naar bed, dus alles onder de douche en naar bed. De oudere zijn nog een tijdje opgebleven, maar ook die zijn toch nog wat gaan slapen.

We mochten zelfs best lang uitslapen, maar iedereen die nog lag te slapen werd begroet met een aantal kussens. Het ontbijt stond klaar, alles uit bed en aan tafel. Daarna zijn de kids hun eigen spullen gaan pakken, zodat de tenten konden worden afgebroken. (ook daar waren weer enkele ouders die ons kwamen helpen, helemaal top!) De kinderen hebben hun voetbalschoenen aan gedaan voor het altijd op zondag geplande voetbaltoernooi. De groepjes werden gemaakt en de wedstrijdjes konden beginnen. Toen de wedstrijden afgelopen waren, zijn we gezamenlijk voor de laatste keer gaan eten. Allemaal aan de broodjes frikandel en kroket. Ter afsluiting volgde de prijsuitreiking en werden alle kinderen bedankt voor hun inzet op het kamp. We kunnen terugkijken op een geslaagd jeugdkamp 2015 op ons eigen thuishonk Den Uilendonck.

We willen alle sponsoren bedanken die ons jaarlijks een warm hart toe dragen om het voetbalkamp weer te kunnen realiseren. De  vrijwilligers willen we ook bedanken voor hun inzet, want zonder al die hulp gaat het echt niet lukken.

IEDEREEN BEDANKT!!!!!

Commissie voetbalkamp

Klik hier voor de fotoreeks