Doek valt voor Raamsdonk

12 mei 2014 18:00

Het doek is voor Raamsdonk helaas gevallen. Ruim 30 jaar speelde Raamsdonk in de 4e klasse en maakte in die periode zelfs een paar keer een uitstapje naar de 3e klasse, maar daar is nu een einde aan gekomen. Komend seizoen speelt Raamsdonk in de vijfde klasse en moet dan proberen het verloren terrein weer goed te maken.

DSE – Raamsdonk (0-3)

Handhaving in de 4e klasse hing in de laatste wedstrijd voor Raamsdonk aan een zijden draadje. Er kwamen op de slotdag weliswaar nog vier clubs in aanmerking voor directe degradatie, maar alle vier de verenigingen troffen tegenstanders die nergens meer voor streden. En dan weet je vooraf al dat het heel moeilijk gaat worden, zeker als je zelf afhankelijk bent van de resultaten van de directe concurrenten. Voor Raamsdonk was het zaak in ieder geval te winnen van DSE en dan was het afwachten wat er op de andere velden zou gaan gebeuren. Gesteund door een grote supportersschare ging Raamsdonk de strijd met DSE aan. De omstandigheden waren verre van ideaal. Er werd op kunstgras gespeeld, er stond een stevige wind over het veld en door de malse regenbuien was het ontzettend koud. DSE zorgde in de 10e minuut vanaf links voor het eerste gevaar, maar Ivo Kuijpers greep op tijd in. Hierna liet Raamsdonk zich nadrukkelijk zien. In de 17e minuut was er een een-tweetje tussen Anthony Schellekens en Marvin Blom, waar meer in had gezeten dan de corner die hier nu uit voortkwam. Ook Lars van Strien kwam in kansrijke positie, maar trof ook geen doel. Toch ging Raamsdonk met een voorsprong rusten. In de 40e minuut zorgde Marvin Blom met een knappe schuiver voor de 0-1, het was zijn twintigste doelpunt dit seizoen! Op slag van rust kreeg DSE nog een behoorlijke kans. Met een listig lobje probeerde een DSE-speler keeper Patrick Marcelissen te verschalken, maar Patrick reageerde attent en kon met zijn vingertoppen nog bij de bal. In de rust werd er natuurlijk meteen geïnformeerd naar de stand van zaken. Bij twee concurrenten kon er direct al een streep door, immers Dussense Boys en SVC hadden al een ruime voorsprong genomen. Alleen Noordhoek stond thuis tegen Irene’58 op 1-1.

Direct na rust werd de marge vergroot. Joep Kuijsters kreeg op de rand van de zestien de bal aangespeeld en met een geplaatst schot viel deze via de binnenkant van de paal in het doel, 0-2. Direct hierop kreeg Jeroen Bink nog een grote mogelijkheid, maar zijn schot ging helaas over. DSE geloofde het hierna ook wel en maakte het Raamsdonk niet echt meer lastig. Vijf minuten voor tijd schoot Lars van Strien op aangeven van Marvin Blom de 0-3 eindstand op het scorebord. Veel belangrijker op dat moment was natuurlijk de stand bij Noordhoek. Even leek er een sensatie in de lucht te hangen toen een 2-2 tussenstand werd gemeld. Zou het dan toch gaan gebeuren? Helaas kwam vijf minuten later het bericht uit Noordhoek dat men toch nog met 3-2 had gewonnen. Dat maakte de domper nog eens extra groot. Natuurlijk werd in de loop van het seizoen rekening gehouden met een mogelijke degradatie. Voor de winterstop werden er 5 schamele punten behaald en dat was gewoon te weinig. Na de winterstop ging het lopen en kwamen er liefst 17 punten bij. Cruciaal was uiteindelijk de wedstrijd thuis tegen Noordhoek twee weken geleden. Toen had Raamsdonk moéten winnen, dan hadden de zaken er nu zeker anders voor gestaan. Er stond toen natuurlijk wel veel spanning op dit duel en dat was ook duidelijk merkbaar. Raamsdonk kwam niet verder dan 1-1 en bleef dus op één punt achterstand van Noordhoek steken. En dat met nog één wedstrijd te gaan, waar de afloop nu dus van bekend is.

Spelerslijst: Patrick Marcelissen, Robert van Dorst, Mike Vermeer, Ivo Kuijpers, Niels van Strien, Joep Kuijsters (Alan Koomans v.d. Dries), Jeroen Bink (Jordi v.d. Korput), Anthony Schellekens, Marvin Blom, Bjorn Boons (Wesley Severins), Lars van Strien

Klik hier voor de fotoreeks