Oefenduel Raamsdonk – Gesta eindigt in remise

4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Na een aantal weken van rust en inmiddels drie trainingen verder stond het oefenduel tegen vierde klasser Gesta uit Galder op het programma. Gesta, dat zeer verdienstelijk presteert dit seizoen, zien we terug op de zesde plaats op de ranglijst.

In aanloop naar deze wedstrijd was het allerminst zeker of het duel gespeeld zou kunnen worden, dit vanwege de hevige regenval van de afgelopen week. Door de stevige wind van zaterdagnacht en zondagochtend kon er gelukkig toch gespeeld worden, het veld was goed bespeelbaar.

In de beginopstelling maakte doelman Jari Meeuwissen zijn opwachting als veldspeler en vormde hij samen met gelegenheidsaanvoerder Yordi Vissers de voorhoede. Zo kon ook Danny Link weer minuten maken in deze wedstrijd waarbij ook spelers als Koen de Bont, Rick van Dortmont, Harm van Strien, Coen de Meijer en Roy Mulder het eerste fluitsignaal actief meemaakten. Ook zou in deze wedstrijd na extreem lang blessureleed Luke de Bont zijn opwachting hebben gemaakt, echter liep hij wederom in de laatste training een blessure op aan zijn knie, onderzoek moet nog uitwijzen wat exact de diagnose is. Hopelijk valt het mee. Spelersgroep en technische staf wensen Luke een voorspoedig herstel toe.

Gesta was in het eerste half uur de bovenliggende partij, toonde iets meer fitheid en voetballend vermogen tegen een zoekend Raamsdonk. Het kwam na een half uur spelen op voorsprong en even later werd die voorsprong verdubbeld. De organisatie van de blauwwitten stond niet goed desondanks zorgde Lars van Strien, die kort voor rust in het veld was gekomen voor Jordi van de Korput, met een rake kopbal voor de aansluitingstreffer.

In de rust werd er gewisseld: Ykk van Seeters nam de plaats in van Thijn de Bont, Justin van Strien kwam voor Harm van Strien en Luuk Nieuwesteeg wisselde met Rick van Dortmont. Raamsdonk kwam in het tweede deel iets beter voor de dag maar de automatismen ontbraken, waardoor men wegbleef van het gewenste niveau. Na een uur gespeeld te hebben nam Mathijs Kerst de plaats in van Coen de Meijer die herstellende is van een griepaanval die hij afgelopen week ondervond. Kort voor het laatste fluitsignaal bracht Luuk Nieuwesteeg de 2-2 op het scorebord.

Een zeer nuttig oefenpotje met als eindconclusie dat we de mouwen moeten opstropen om het seizoen tot een goed einde te brengen. Het sterke collectief, teamspirit en bereidwilligheid moeten de ingrediënten zijn om ons doel te bereiken.

Hopelijk zullen Niels Knaap (knie) en Lars van der Pluijm (lies) ook weer snel aansluiten.

Uit de ziekenboeg verscheen onze grensrechter Bart Blankers die geblesseerd is geraakt in de uitwedstrijd tegen Jong Brabant op 30 oktober jl. Na een aantal behandelingen van onze masseur Tiny Pauwels was Bart weer wedstrijdfit. De wedstrijden waarin Bart niet van de partij was zijn waargenomen door Sjon van Strien, waarvoor dank!

Uit handen van assistent-trainer John Broeders ontving onze trainer Louis Roovers voor zijn verjaardag een ingelijst wedstrijdshirt met rugnummer 14 incl. alle namen erop van de spelers en stafleden. Er wordt vanuit gegaan dat hij deze in de woonkamer een mooie plaats geeft en anders boven zijn bed.

Opstelling: Danny Link, Thijn de Bont (Ykk van Serters), Jordi van de Korput (Lars van Strien), Jordi van der Kruijssen, Koen de Bont, Roy Mulder, Harm van Strien (Justin van Strien), Rick van Dortmont (Luuk Nieuwesteeg), Coen de Meijer (Mathijs Kerst), Yordi Vissers, Jari Meeuwissen. Frank van Wijk ontbrak deze wedstrijd wegens vakantie en onze teammanager Monique van de Korput wegens werkzaamheden.