Raamsdonk verliest in openingswedstrijd van WSJ

WSJ 1

4e klasse D

25 september 2022 14:30

R. Hoks

Sportpark 't Kraaienbos
Centaurusweg 80
5015TA
TILBURG
tel. 013-4551634

Raamsdonk kende een moeizame voorbereiding. Door de vele blessures kon er nog geen enkele keer in een vaste formatie worden gespeeld en ook in de eerste wedstrijd van de competitie tegen WSJ kostte het de technische staf hoofdbrekens om een representatief elftal op de been te brengen. Raamsdonk is dit seizoen ingedeeld in de vierde klasse D en treft daarin veel onbekende tegenstanders, zo ook het Tilburgse WSJ. Bas de Nijs en Lars Krabbendam, beiden uitkomend in JO19-1 begonnen in de basis en na een kwartier spelen kreeg Raamsdonk de eerste kans, de kopbal van Lars van Strien ging maar net over. WSJ kwam hierna beter in de wedstrijd en in de 39e minuut werd het 1-0 voor de thuisclub, niet veel later gevolgd door de 2-0. Raamsdonk had inmiddels noodgedwongen moeten wisselen nadat Coen de Meijer geblesseerd was uitgevallen. Op slag van rust kwam Raamsdonk terug in de wedstrijd na een benutte penalty van Jordi van de Korput. Ruststand 2-1.

Na rust kwam Raamsdonk al vrij snel op gelijke hoogte. Een afgemeten voorzet van Yordi Vissers werd door Mathijs Kerst afgerond. Scheidsrechter Hoks kreeg het hierna zwaar te verduren en dat kostte WSJ behoorlijk wat gele kaarten, die ze in de slotfase bijna zouden opbreken. Raamsdonk kreeg enkele kansjes op een voorsprong, maar het was toch WSJ dat de 3e en 4e treffer wist te maken, 4-2. Yordi Vissers bracht de spanning weer terug door 4-3 te maken en in de slotfase kreeg Raamsdonk een paar hele goede kansen op de gelijkmaker, maar helaas werd het net niet meer gevonden. Van de ruimte achterin wist WSJ te profiteren en men scoorde een paar minuten voor tijd de bevrijdende 5-3. Komende zondag speelt Raamsdonk thuis en ontvangt dan Baardwijk, dat verrassend thuis met 1-0 onderuitging tegen Berkdijk, aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Danny Link (Harm van Strien), Thijn de Bont, Jordi van de Korput, Bas de Nijs, Koen de Bont (Frank van Wijk), Niels Knaap, Rick van Dortmont (Justin van Strien), Lars van Strien, Lars Krabbendam (Kevin Meijnhardt), Yordi Vissers, Coen de Meijer (Mathijs Kerst)