Raamsdonk boekt zwaar bevochten zege op VCB

VCB 1

20 november 2022 14:30

A.A. Heijboer

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

In een rommelige wedstrijd kwam Raamsdonk een paar minuten voor rust op voorsprong. Na rust kwam VCB sterk terug tot 1-1, maar Raamsdonk toonde veerkracht en dat werd in de 2-1 eindscore tot uitdrukking gebracht.

De sensationele zege op Dussense Boys een week eerder had Raamsdonk een boost gegeven en men keek dan ook met vertrouwen uit naar het treffen met VCB uit Biezenmortel. VCB was, gezien de positie op de ranglijst, uiteraard ook gebrand op een goed resultaat. Bij de aftrap om 14.30 uur was het aanvankelijk nog droog, maar al snel kwam de regen met bakken uit de lucht. De hevige neerslag, in combinatie met vallend blad, zorgde voor een glad veld, waardoor het moeilijk voetballen werd. Beide teams kozen daarom al snel voor de lange bal. De eerste kans kwam van de voet van Jordi van de Korput die zijn vrije trap maar net naast zag gaan. Ook VCB kreeg een aardige mogelijkheid, maar ook deze inzet ging voorbij het doel. Raamsdonk werd sterker en Thijn de Bont kreeg in de 32e minuut een fraaie kans, maar zijn inzet was te zacht om de keeper te verrassen. Tot tien minuten voor de rust gebeurde er voor beide doelen niet veel, maar in de slotfase kreeg Raamsdonk een drietal opgelegde kansen waarvan er slechts eentje werd benut. In de 43e minuut zette Justin van Strien Yordi Vissers met een splijtende pass vrij voor de keeper en hij rondde keurig af. Met een 1-0 tussenstand werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust bleef Raamsdonk aanvankelijk de bovenliggende partij en in de 55e minuut kreeg men de gelegenheid om de score uit te bouwen. Een één-tweetje tussen Mathijs Kerst en Yordi Vissers werd echter op het laatste moment gestuit. Een paar minuten later kreeg de rechterspits van VCB iets te veel ruimte en prompt lag de 1-1 tegen de touwen. Hieruit putte VCB moed en Raamsdonk werd dan ook stevig teruggedrongen. Keeper Jari Meeuwissen hield Raamsdonk in die fase in de wedstrijd middels een paar sublieme reddingen. Op het moment dat de dadendrang van VCB iets verminderde, sloeg Raamsdonk toe. Het was Mathijs Kerst die in de 65e minuut vanaf links naar binnen kwam en met rechts de bal voorbij de keeper krulde, 2-1. Nu moest VCB weer komen, maar bij de meeste spelers waren de krachten wel wat weggevloeid en echt dreigend werd men niet meer, al kreeg men in de slotfase nog wel enkele corners op rij waaruit gevaar gesticht kon worden. In de 87e minuut moest VCB na een tweede gele kaart met tien man verder en was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Na 45 minuten en wat blessuretijd vond scheidsrechter Heijboer, die een uitstekende wedstrijd floot, het tijd om de warme kleedkamer op te gaan zoeken. Raamsdonk hield de drie punten op Den Uilendonck, al was het wel een zwaarbevochten overwinning. Komende zondag reist Raamsdonk af naar Moergestel om het daar op te nemen tegen Audacia, aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput, Ykk van Seeters, Frank van Wijk, Jordi van der Kruijssen, Lars van Strien, Thijn de Bont, Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Yordi Vissers, Mathijs Kerst