Raamsdonk met lege handen terug uit Goirle

GSBW 1

26 maart 2023 14:30

J.P.A.G. Swaanen

Sportpark D'n Kuil
Wim Rotherlaan 8
5051JS
GOIRLE
tel. 013-5342995

Afgelopen zondag ging Raamsdonk op bezoek bij GSBW, de nummer twee op de ranglijst. Het was een dag met veel regen en daar waar in de 4e klasse D enkele wedstrijden werden afgelast, kon de wedstrijd in Goirle gewoon doorgaan. Trainer Louis Roovers had enkele aanpassingen doorgevoerd en dat pakte in aanvang goed uit. Raamsdonk ging sterk van start en kreeg na enkele minuten spelen al een eerste goede kans. De kopbal van aanvoerder Lars van Strien uit een vrije trap van Jordi van de Korput ging maar net over. Na een kwartier spelen kwam Raamsdonk verdiend op voorsprong. Jordi van de Korput wist met zijn zuivere trap Yordi Vissers te bereiken en in eerste instantie wist de GSBW-doelman nog redding te brengen, maar op de rebound was hij kansloos, 0-1. Toch liet ook GSBW zich niet onbetuigd en op het halfuur kreeg men een goede kans op de gelijkmaker, echter keeper Danny Link wist dit met een mooie redding te voorkomen. Toch kwam GSBW enkele minuten later langszij, waardoor de rust met een gelijke stand werd ingegaan, 1-1.

Ook na rust ging Raamsdonk sterk van start en streed voor elke meter. Wederom kwam Raamsdonk op voorsprong, nu was Mathijs Kerst op aangeven van Yordi Vissers de afmaker, 1-2. Raamsdonk hield hierna goed stand en GSBW had moeite om het spel te maken en een bres in de hechte verdediging van Raamsdonk te slaan. Toch sloegen de gastheren uit het niets toe en scoorden de gelijkmaker, 2-2. Raamsdonk koesterde op dat moment een puntje en dat was gezien het wedstrijdbeeld ook wel terecht, maar toch trok GSBW aan het langste eind. Na de 3-2 ging Raamsdonk tevergeefs op jacht naar de gelijkmaker en moest in de laatste minuut ook nog een vierde treffer incasseren, 4-2. Ondanks deze zure nederlaag was Raamsdonk zeker niet de mindere en dat moet een opsteker zijn richting de wedstrijd van aankomende zondag als Dussense Boys op bezoek komt, aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Danny Link, Jordi van de Korput, Ykk van Seeters, Thijn de Bont, Frank van Wijk (Lars van der Pluijm), Lars van Strien, Niels Knaap, Justin van Strien (Roy Mulder), Yordi Vissers, Marvin Blom, Mathijs Kerst