Raamsdonk vloert Audacia

4944AR
RAAMSDONK

Spanning stijgt in 4e klasse D

Wie wordt er kampioen? GSBW of WSJ, welke vereniging degradeert er rechtstreeks als tweede naast Were Di? En wie gaan er deelnemen aan de nacompetitie voor handhaving in deze klasse? Op dit moment komen daarvoor in aanmerking: Baardwijk, Blauw Wit ’81, FC Right-Oh, Raamsdonk, Dussense Boys, VCB en Audacia. Kortom, zowel bovenin als in de staart van de ranglijst zijn de kaarten nog niet geschud.

Nadat Raamsdonk vorige week de volle buit wist te pakken in Biezenmortel tegen VCB stond er wederom een mooi affiche op het programma, namelijk de wedstrijd tegen Audacia. In de eerdere ontmoeting hadden de blauwwitten niets te vertellen en werd men op alle fronten afgetroefd. Maanden later zien we dat beide verenigingen alle zeilen bij moeten zetten om degradatie cq. nacompetitie te ontlopen.

Raamsdonk, dat door blessureleed en enkele niet 100% fitte spelers kampt met enkele afwezigen, startte desondanks voortvarend. Vanuit een gesloten defensie, die werd geleid door aanvoerder Lars van Srien en doelman Jari Meeuwissen was er in het eerste kwart van de wedstrijd weinig ruimte voor de voorwaartsen van Audacia om er doorheen te komen. Het vertrouwen dat mee werd genomen uit de vorige wedstrijd leidde tot de gewenste rust en er stond dus een  goede organisatie bij het eerste fluitsignaal van deze middag.

Raamsdonk nam het initiatief en creëerde de eerste doelrijpe kans. Het was Mathijs Kerst die in de 12e minuut zijn lob net over de deklat zag gaan. Even later was er wederom een goede mogelijkheid voor Mathijs maar nu schoot hij rakelings naast de paal. Good old Marvin Blom was dichtbij de openingstreffer, maar hij zag zijn inzet vanuit de draai net niet beloond worden. Het enige wat Raamsdonk zichzelf kon verwijten, was dat men in het eerste halfuur het scoren naliet. Audacia kwam beter in de wedstrijd en een doelrijpe poging werd ternauwernood door Jordi van der Kruijssen van de doellijn weggehaald. Kort hierna kregen de gasten uit Moergestel nog een kans, waarbij de bovenkant van de doellat werd geschramd. Raamsdonk werd wakker geschud en ging uit een ander vaatje tappen. De mouwen werden opgestroopt en men nam wederom het initiatief. Jordi van de Korput bracht net voor rust Yordi Vissers in stelling en hij maakte de bevrijdende 1-0. Vanuit een volgepakte tribune werd er luidkeels gejuicht door veel Blues supporters. Met een verdiende voorsprong op het scorebord, waarbij Raamsdonk de bovenliggende partij was in het eerste deel, zocht men de kleedkamer op.

Er heerste over het algemeen tevredenheid over de uitvoering, maar het haperde bij het afronden van de kansen. De opdracht was: “ga zo door, het staat goed, blijf scherp en speel geconcentreerd!” In het eerste kwartier deed Raamsdonk datgene waar men op uit was, zo snel mogelijk de score uitbreiden en topscoorder Mathijs Kerst zorgde voor de tweede goal van de middag. Audacia moest meer risico’s gaan nemen waardoor er meer ruimte ontstond voor Raamsdonk en enkele kansen zich aandienden. Raamsdonk kwam niet echt in de problemen totdat de 1-2 werd gescoord. Met nog tien minuten te spelen werd het toch nog spannend zonder dat er doelrijpe kansen ontstonden voor Audacia. Raamsdonk trok de 2-1 over de streep en mocht weer drie punten bijschrijven. Met extra dank aan de jeugdige Raamsdonk supporters die zich luidkeels lieten horen met hun zelfgemaakte lied.

Er komen nog spannende weken aan voor bijna alle clubs in deze competitie. Op 14 mei staat de thuiswedstrijd op het programma tegen Blauw Wit’81 en een week later is de seizoen afsluiter in Kaatsheuvel tegen Berkdijk, beide wedstrijden beginnen om 14.30 uur. Uiteraard rekent de selectie bij deze twee beslissende wedstrijden op veel support vanuit de hele vereniging!

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van der Kruijssen, Ykk van Seeters, Lars van Strien, Frank van Wijk, Niels Knaap, Justin van Strien, Jordi van de Korput, Yordi Vissers, Marvin Blom (Coen de Meijer), Mathijs Kerst