Raamsdonk pakt volle buit tegen Borruk

Baardwijk 1

12 februari 2023 14:00

H. van Rijswijk

Sportpark Olympia
Akkerlaan 2
5143ND
WAALWIJK
tel. 0416-343927

Afgelopen zondag stond de lastige uitwedstrijd tegen Baardwijk op het programma, in de eerste ontmoeting leden de blauwwitten namelijk nog een afgetekende 3-7 nederlaag. Het uit de derde klasse gedegradeerde Baardwijk kent een wisselvallig seizoen, voorafgaand aan deze wedstrijd stond de ploeg maar liefst 7 punten voor op Raamsdonk, maar het was toch Raamsdonk dat na een 0-2 ruststand en een uiteindelijke 1-2 eindstand zegevierde.

De kracht van Raamsdonk is het sterke collectief, het voor en met elkaar de strijd aangaan. Men ging vanuit de opdracht om compact te spelen zeer geconcentreerd van start. Baardwijk had moeite om het stugge Raamsdonk haar wil op te leggen, de onderlinge duels werden met veel passie aangegaan en Raamsdonk toonde zich vanaf minuut één de ploeg met de wil om te winnen. Al in de 7e minuut verscheen de 0-1 op het scorebord. Een vrije trap, genomen door Jordi v.d. Korput, belandde op het hoofd van Ykk van Seeters, die vervolgens Mathijs Kerst in stelling bracht om al koppend fraai te scoren. Raamsdonk controleerde en toonde bij vlagen verzorgd voetbal en binnen het half uur werd de voorsprong uitgebreid, wederom door Mathijs Kerst die met een subtiele dieptepass door Luuk Nieuwesteeg op maat werd bediend waarna hij met een harde schuiver de 0-2 binnenschoot. Kort voor rust keurde de scheidsrechter op advies van de ass. scheidsrechter nog de 0-3 af.

Na rust zagen de toeschouwers hetzelfde spelbeeld, de storm die verwacht werd van Baardwijk bleef grotendeels uit. Dit werd ook belemmerd door een hongerig Raamsdonk, dat streed voor wat het waard was. Neemt niet weg dat Baardwijk er alles aan deed om de aansluitingstreffer te maken, maar doordat de druk op onze helft lag, counterde Raamsdonk er meermaals onderuit en deed het zichzelf te kort om verder afstand te nemen. Een ongelukkig eigen doelpunt van Thijn de Bont in de 85e minuut zorgde toch nog voor de nodige spanning maar de dorpelingen hielden stand en klommen een plaatsje op de ranglijst.

Raamsdonk gaat met een fijn gevoel het carnavalsfeest op Den Haaykaant vieren en heeft na carnaval nog een vrij weekend in het vooruitzicht, daarna wordt op 5 maart rode lantarendrager Were Di op Den Uilendonck verwacht en hopelijk is dan ook de ziekenboeg leeg zodat er weer een beroep gedaan kan worden op Lars v.d. Pluijm, Niels Knaap en Luke de Bont.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Lars van Strien, Frank van Wijk, Jordi v.d. Kruijssen, Jordi v.d. Korput, Thijn de Bont, Justin van Strien (Rick van Dortmont), Yordi Vissers, Luuk Nieuwesteeg, Mathijs Kerst