Sterke comeback Raamsdonk na 2-0 achterstand

4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Na de wedstrijd tegen Baardwijk op 12 februari jl. had Raamsdonk twee vrije weekenden alvorens het mocht aantreden tegen hekkensluiter Were Di. In de heenwedstrijd was Raamsdonk in een doelpuntrijke wedstrijd nog met 5-3 te sterk voor de tegenstander uit Tilburg, maar ook toen ging dat zeker niet van een leien dakje. Pupil van de Week, Mats Schepers, had met zijn doelpunt het goede voorbeeld gegeven, maar dit werd door Raamsdonk helaas niet opgepikt. Sterker nog, Raamsdonk begon erg slecht, het was allemaal veel te tam en er werden geen duels aangegaan. Het was dan ook niet vreemd dat Were Di op het halfuur op 0-1 kwam en even later deze marge zelfs wist te vergroten naar 0-2. En dat was niet eens geflatteerd. Were Di was voor rust de betere ploeg en Raamsdonk had niets in te brengen.

Het was duidelijk dat er na rust iets moest veranderen om het tij nog te kunnen keren en de toeschouwers zagen vanaf de 46e minuut een veel feller Raamsdonk. Dat leverde meteen enkele goede kansen op die helaas niet werden benut. Na twintig minuten spelen wist Luuk Nieuwesteeg op aangeven van Mathijs Kerst toch de aansluitingstreffer te scoren, 1-2. Er kwam weer geloof in het team en er werd voor elke meter op het scherpst van de snede gestreden. Van beide kanten ging het er af en toe stevig aan toe en scheidsrechter Stok moest de spelers van zowel Raamsdonk als Were Di meerdere malen tot rust manen. Op zo’n kwartier voor het einde maakte Raamsdonk de comeback compleet met een doelpunt van Jordi van de Korput, hij krulde een vrije trap stijf in de kruising, 2-2. Raamsdonk wilde meer, maar helaas kwam men niet verder dan dit gelijke spel en moest het puntje worden gekoesterd. Komende zondag staat de gemeentelijke derby tegen FC Right-Oh op het programma, deze wedstrijd wordt vanaf 14.00 uur in Geertruidenberg gespeeld.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput, Ykk van Seeters, Frank van Wijk, Jordi van der Kruijssen, Lars van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Justin van Strien (Thomas Verhagen), Thijn de Bont, Yordi Vissers, Mathijs Kerst