Raamsdonk en Berkdijk delen de punten

Berkdijk 1

4 december 2022 14:00

L.M.M. van Velthoven

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

In de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop hielden Raamsdonk en Berkdijk elkaar aardig in evenwicht. Berkdijk ging weliswaar met een 0-1 voorsprong de rust in, maar direct na rust kwam Raamsdonk op gelijke hoogte. Beide teams hadden hierna nog de kans op de winst, maar gescoord werd er niet meer, het bleef bij 1-1.

Na de zeperd van vorige week tegen Audacia waren de spelers van Raamsdonk gebrand op een goed resultaat, al trof men in Berkdijk een tegenstander van formaat. Immers, het team uit Kaatsheuvel heeft zich voor aanvang van dit seizoen flink versterkt en dat is ook terug te zien aan de positie op de ranglijst.

Op een ijzig koud Den Uilendonck, met een gevoelstemperatuur van onder het vriespunt, ging het spel aardig op en neer. In de 10e minuut was Raamsdonk dichtbij de openingstreffer, maar helaas kwam Luuk Nieuwesteeg net een schoenlengte tekort bij de voorzet van Yordi Vissers. Even later liet Berkdijk zich ook gelden en werd een kopbal van dichtbij door doelman Jari Meeuwissen met de voeten gered. Drie minuten later vuurde een speler van de bezoekers een schot af, dat via de buitenkant van de paal naast ging. Met nog een paar minuten op de klok nam Berkdijk vlak voor de rust wel de leiding. Een vrije trap op de punt van de zestien werd snoeihard en zuiver binnen geschoten, 0-1. In de blessuretijd dacht Mathijs Kerst de gelijkmaker te kunnen scoren, maar helaas werd hij afgevlagd voor buitenspel.

Na rust zat Raamsdonk er meteen bovenop en al na drie minuten kreeg Yordi Vissers een grote kans op de gelijkmaker, maar een been van een Berkdijk-verdediger voorkwam dit. Ook een vrije trap van Jordi van de Korput ging maar rakelings voorbij het doel. Aan de andere kant kwam Raamsdonk goed weg bij een schot van Berkdijk op de binnenkant van de paal. Toch wist Raamsdonk de stand in de 51e minuut in evenwicht te brengen. Door goed druk zetten van Luuk Nieuwesteeg werd Mathijs Kerst bereikt, die behield het overzicht en bediende Yordi Vissers op maat, 1-1. Hierna kon het duel nog alle kanten op en kregen beide teams nog een kans op de winst. Aan de ene kant redde Jari Meeuwissen op een inzet van Berkdijk en aan de andere kant verscheen Justin van Strien vrij voor de keeper, maar op het moment van schieten, sprong de bal op en verdween de inzet over het doel. Het bleef bij 1-1 en gezien het wedstrijdverloop was dit een resultaat waar beide teams vrede mee hadden. Komende zondag speelt Raamsdonk de laatste wedstrijd voor de winterstop, men speelt dan om 14.00 uur in De Moer tegen Blauw Wit’81.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Frank van Wijk, Jordi van de Korput, Jordi van der Kruijssen, Lars van Strien, Thijn de Bont, Justin van Strien, Yordi Vissers, Luuk Nieuwesteeg, Mathijs Kerst