Raamsdonk ten onder in derby tegen FC Right-Oh

4931HV
GEERTRUIDENBERG
tel. 0162-515986

Op het winderige sportpark Bolwerk stond afgelopen zondag de derby tegen Right-Oh op het programma. Lang was de wedstrijd in evenwicht, maar in de slotfase liep Raamsdonk toch tegen een nederlaag op, het werd 2-0 voor de gastheren.

Gezien de versterkte degradatieregeling waren de belangen voor beide teams groot, immers dit seizoen degraderen de nummers 11 en 12 rechtstreeks naar de vijfde klasse en spelen de nummers 8, 9 en 10 om lijfsbehoud. Raamsdonk en Right-Oh stonden voorafgaand aan dit duel op positie 7 en 8 en Raamsdonk had een marge van twee punten op haar concurrent. Voor Raamsdonk was het dus van belang om minimaal een puntje mee naar huis te nemen. Right-Oh ging sterk van start en al na drie minuten kreeg men de eerste kans. Een speler van Right-Oh ontsnapte aan buitenspel, maar vrij voor doel mikte hij op de paal. Zeven minuten later kreeg men nog een aardige kans, maar nu ging de inzet over het doel van Jari Meeuwissen. Raamsdonk nam hierna het initiatief over en de derby werd wat steviger. Scheidsrechter Verwer had dat echter goed in de smiezen en hield het spel kort. Naarmate de eerste helft vorderde, werd het spel aan beide kanten steeds rommeliger. Vaak werd de verkeerde keuze gemaakt en de passing liet te wensen over. Mathijs Kerst was nog wel dichtbij een treffer, zijn van richting veranderd schot verraste bijna de doelman. Op slag van rust dacht Raamsdonk alsnog op voorsprong te kunnen komen na een mooie combinatie, maar deze treffer werd vanwege buitenspel geannuleerd.

Na rust ging Right-Oh weer voortvarend van start en zorgde voor het eerste gevaar. In de 61e minuut wist Right-Oh het net te vinden, maar ook door deze treffer ging een streep vanwege buitenspel. Even later kreeg Marvin Blom op aangeven van Mathijs Kerst namens Raamsdonk een mooie kans, maar het laatste zetje kon helaas net niet worden gegeven. Een vrije trap van Jordi van de Korput in de 68e minuut kwam op het hoofd van Luuk Nieuwesteeg, die over het doel kopte en even later kreeg Ykk van Seeters nog een kans uit een corner, maar zijn inzet werd geblokt. Beide teams hielden elkaar goed in evenwicht, maar toch was het Right-Oh dat de score opende. Een speler van Right-Oh kreeg in de 76e minuut iets te veel ruimte en de voorzet werd van dichtbij afgerond, 1-0. Raamsdonk moest nu komen, maar moest ook nog eens opboksen tegen een stevige wind die in de 2e helft was aangewakkerd. Men probeerde het zeker en in de 90e minuut volgde nog een grote kans op de gelijkmaker. Een inzet viel over de verdediging van Right-Oh en Coen de Meijer aarzelde geen moment en met zijn linker nam hij de bal vol op de pantoffel. Helaas had hij de pech dat de Right-Oh doelman op de juiste plaats stond en met een beetje geluk wist hij deze inzet te pareren. Op dat moment stond Raamsdonk met teveel spelers voor de bal en counterde Right-Oh naar de bevrijdende 2-0, waarmee de wedstrijd wel was gespeeld. Door deze nederlaag wipt Right-Oh over Raamsdonk heen naar de 7e plek en moet Raamsdonk weer in de achtervolging, te beginnen a.s. zondag wanneer Jong Brabant op bezoek komt, aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput, Ykk van Seeters, Frank van Wijk, Jordi van der Kruijssen, Thijn de Bont, Lars van Strien, Justin van Strien (Roy Mulder), Luuk Nieuwesteeg, Marvin Blom, Mathijs Kerst (Coen de Meijer)