Raamsdonk pakt de eerste drie punten

Were Di 1

9 oktober 2022 14:30

W.A.P.M. Timmers

Sportpark Moerenburg
Moerenburgseweg 6
5018TC
TILBURG
tel. 013-5420824

Nadat de eerste twee wedstrijden van de competitie tegen resp. WSJ en Baardwijk werden verloren, was het voor Raamsdonk zaak om tegen het eveneens puntloze Were Di een goed resultaat neer te zetten.

Doordat beide keepers niet inzetbaar waren, moest coach Louis Roovers een beroep doen op JO19-keeper Tijs Rutters. Raamsdonk ging erg sterk van start en binnen 30 seconden kwam Raamsdonk al op voorsprong. Een voorzet van Lars van Strien viel voor de voeten van Niels Knaap, die vervolgens raak schoot, 0-1. Helaas bleef deze stand niet lang staan, want even later kwam Were Di langszij en zelfs ook nog op voorsprong, 2-1. Toch was het weer Niels Knaap die de stand in evenwicht bracht, 2-2. Voor rust kwam Were Di wederom op voorsprong, zodat Raamsdonk na rust nog flink aan de bak moest.

In de rust werden er wat wisselingen doorgevoerd en de opdracht was duidelijk. Raamsdonk werd de bovenliggende partij en Lars van Strien kopte de gelijkmaker binnen na voorbereidend werk van Jordi van de Korput, 3-3. Were Di kreeg ook nog wel enkele kansjes, maar doelman Tijs Rutters was steeds de baas over de bal. Raamsdonk drukte door en na een afgemeten voorzet van Yordi Vissers wist Lars van Strien Raamsdonk weer op voorsprong te zetten, 3-4. Het werd zelfs nog 3-5 door een benutte vrije trap van Jordi van de Korput. De drie punten zaten in de tas en dit is een mooie opsteker richting de derby van komende zondag tegen FC Right-Oh.

Na afloop van de wedstrijd was de selectie door Corné en Annemarie de Groot uitgenodigd voor een hapje en een drankje, waarvoor onze hartelijke dank!

Opstelling: Tijs Rutters, Bas de Nijs (Aäron van de Korput), Frank van Wijk, Jordi van der Kruijssen (Yordi Vissers), Koen de Bont (Ykk van Seeters), Thijn de Bont, Justin van Strien, Lars van Strien, Niels Knaap, Jordi van de Korput, Mathijs Kerst