Raamsdonk speelt zich veilig!

Dussense Boys 1

29 mei 2022 14:30

J.H. van den Wildenberg

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK

De opluchting was groot na het laatste fluitsignaal!

Raamsdonk verzekerde zich van handhaving door een overtuigende overwinning te boeken op Dussense Boys 5-2 (1-2).

Marvin Blom geeft zijn afscheid glans met een hattrick

In aanloop naar deze wedstrijd, die uiteraard in het teken stond van klasse behoud, hield men ook rekening met het afscheid van een drietal zeer gewaardeerde krachten en dat zijn niet de minsten! Aanvoerder Marvin Blom, Daan van der Pluijm en Habert Matte.

Waar de zenuwen parten speelden in de eerste helft, viel alle schroom van ons af na de pauze.

Onder het toeziend oog van het talrijk opgekomen publiek, zittend op een volgepakte tribune, hebben we kunnen genieten van een leuke sportieve wedstrijd die uitstekend werd geleid door scheidsrechter Van den Wildenberg.

Voorafgaand aan deze wedstrijd kon men terug zien op een goede reeks van twee overwinningen en twee gelijke spelen, welke voor veel vertrouwen zorgden. Desondanks waren er diversen scenario’s mogelijk en enkel winst zou alle onzekerheid wegnemen (dit i.c.m. een beduidend beter doelsaldo).

Na het fluitsignaal begonnen de spelers aan hun opdracht en zetten alles op alles om de wedstrijd te willen winnen. Kenmerkend voor dit seizoen is het grote en langdurige blessureleed. Ook voor deze wedstrijd moest wederom worden gepuzzeld vanwege de opgelopen rode kaart door Mathijs Kerst in de vorige wedstrijd tegen Terheijden. De kracht van deze groep is het collectief, het voor elkaar door het vuur gaan. Met deze kwaliteit streed men voor wat het waard was.

In de 14e minuut kon er worden gejuicht, uit een voorzet van Yordi Vissers scoorde Marvin Blom de belangrijke 1-0. Raamsdonk speelde hierna echter zeer onrustig en maakte het zichzelf onnodig moeilijk. Het spel van beide ploegen was matig, voor Raamsdonk begrijpelijk vanwege de spanning die er op zat. Dussense Boys kwam in de 22e minuut op gelijke hoogte en voor de thee zelfs nog op voorsprong, 1-2.

Na in de rust de puntjes op de i te hebben gezet, kwam een gedreven Raamsdonk de groene loper op. Zorg ervoor dat je snel op gelijke hoogte komt, was de opdracht! Dit was niet tegen dovenmansoren gezegd, aanvoerder Marvin Blom nam zijn ploeg bij de hand, de opgekomen rechtervleugelverdediger Pieter van Dorst bediende Marvin op maat en binnen twee minuten stond de 2-2 al op het scorebord. Enkele minuten later was het wederom Marvin die het net wist te vinden en zo zijn ploeg op voorsprong bracht. Yordi Vissers scoorde de 4-2 uit een combinatie met Luuk Nieuwesteeg. Alle onzekerheid werd hierna weggenomen door Luuk Nieuwesteeg door 5-2 te scoren, nu vanuit een assist van Yordi Vissers.

Met nog een kwartier te spelen vond de wissel plaats tussen Marvin Blom en Daan van der Pluijm. Gehesen op de schouders en onder luid applaus verliet Marvin het veld, een prachtige carrière werd afgesloten. Jarenlang was hij de grote man bij v.v. Raamsdonk. Doelpunten maken kon hij als geen ander, het zijn er uiteindelijk 140 geworden. Veelvuldig blessureleed deed hem besluiten te stoppen, hopelijk kan hij behouden blijven voor onze club in een functie die bij hem past.

Voor Daan van der Pluijm was het ook zijn laatste wedstrijd, 40 jaar jong en dan nog altijd van waarde zijn voor zijn Raamsdonk tekent Daan als een groot liefhebber puur sang. Een lange indrukwekkende carrière die op jonge leeftijd bij Raamsdonk begon. Al vroeg werden zijn kwaliteiten ontdekt en maakte hij al snel furore in de hoofdmacht. Zijn voetballende kwaliteiten werden nauw gevolgd door diverse clubs, het werd uiteindelijk Altena, de club uit Nieuwendijk uitkomend in de 1e klasse, die hem wist te strikken. Na een aantal jaren daar succesvol te zijn geweest, keerde Daan weer terug op het oude nest. Een grote meneer die altijd met beide beentjes op de grond bleef staan! Een voorbeeld “prof” voor velen!

De laatste in de rij van drie, waar afscheid van genomen werd, is Habert Matte. Drie seizoenen lang maakte Habert deel uit van onze selectie, maar veelvuldig blessureleed hield hem te vaak aan de kant. Hij, Yordi Vissers en Frank van Wijk zijn gelijktijdig met onze trainer bij Raamsdonk binnengekomen. Hij belandde in een warm bad en werd snel opgenomen in de hechte Raamsdonkse spelersgroep. Zijn enthousiasme werd zeer gewaardeerd.

Het grootste deel van zijn carrière heeft zich afgespeeld bij Good Luck, zijn huidige trainer was ook zijn trainer die aan het begin van zijn carrière stond. Habert maakte deel uit van een geweldige lichting destijds, een snelle en technisch begaafde speler met scorend vermogen bleef niet onopgemerkt. Op 12-jarige leeftijd kon hij de overstap maken naar Willem II in Tilburg waar hij in de jeugdopleiding terecht zou komen. Uiteindelijk heeft hij daar niet voor gekozen en bleef zijn club trouw. Op latere leeftijd heeft hij in de hoofdmacht vele hoogtepunten weten te bereiken. Kampioenschappen, periodetitels en promoties hebben er voor gezorgd dat hij kan terugzien op een prachtig deel van zijn leven, zijn grote hobby voetbal.

Namens de spelersgroep en technische staf hebben we afscheid genomen van een drietal pracht mensen. Ze hebben ieder op afzonderlijk en eigenwijze een bijdrage geleverd aan onze vereniging. Veel dank daarvoor en veel succes in datgene wat op jullie pad gaat komen.

Een woord van dank gaat uit naar Raamsdonk 2 en JO19, die ons gedurende het seizoen hebben geholpen, grote klasse!

Opstelling:Jari Meeuwissen, Pieter van Dorst, Jordi van de Korput, Frank van Wijk, Koen de Bont (Thomas Verhagen), Aäron van de Korput (Lars Krabbendam), Erik Gruijters (Habert Matte), Lars van Strien, Luuk Nieuwesteeg (Justin van Strien), Marvin Blom (Daan van der Pluijm), Yordi Vissers