Welkome overwinning voor Raamsdonk

4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Na de midweekse derby tegen RFC wachtte al weer de volgende, lastige, tegenstander. Het Wagenbergse VCW kwam namelijk op bezoek. VCW zit momenteel in hetzelfde schuitje als Raamsdonk en heeft de punten ook hard nodig.

Na de zware wedstrijd tegen RFC was het even afwachten hoe de spelers er fysiek voor stonden, maar meteen vanaf het begin pakte Raamsdonk het initiatief en de kansen volgden elkaar in een rap tempo op. Mathijs Kerst en Yordi Vissers kregen in twee minuten tijd een paar prachtige kansen, maar pas bij de derde mogelijkheid was het raak. De scherp genomen corner van Mathijs Kerst werd door Yordi Vissers van dichtbij in het doel gewerkt, 1-0. Hierna nam Raamsdonk wat gas terug en liet het initiatief over aan VCW, daarbij loerend op een mogelijke snelle counter. VCW wist nauwelijks gevaarlijk te worden en op slag van rust kreeg Raamsdonk nog een mogelijkheid om de marge te vergroten. De vrije trap op de rand van de zestien, genomen door Jordi van de Korput, ging maar rakelings naast de paal. Met een krappe 1-0 ruststand zochten beide teams dus de kleedkamer op.

Meteen na rust sloeg Raamsdonk andermaal toe. In de eerste de beste aanval werd de bal door een VCW-speler met de hand beroerd en omdat dit binnen de zestien gebeurde, kende scheidsrechter Aartsen, die een prima wedstrijd floot, een terechte penalty toe. Dat was een kolfje naar de hand van Jordi van de Korput die de keeper met een bekeken schuiver de verkeerde hoek instuurde, 2-0. Een minuut later werd de wedstrijd al beslist. Een verre trap van doelman Jari Meeuwissen werd door Marvin Blom dusdanig verlengd dat Yordi Vissers één-op-één met de doelman kwam te staan en het was voor hem vervolgens een koud kunstje om de 3-0 binnen te schieten. Raamsdonk kon hierna lekker achterover leunen en liet VCW het spel maken. Het lukte de bezoekers echter niet meer om een stempel op deze wedstrijd te drukken, al kwamen ze in de 58e minuut nog wel terug tot 3-1. Met een diagonaal geplaatst schot was Robbie Kerremans trefzeker. Hierna was Raamsdonk nog dichtbij een vierde treffer, maar de inzet van Marvin Blom ging via de vingertoppen van de doelman over en een overtal-situatie werd even later niet goed uitgespeeld.

Het bleef bij 3-1 en Raamsdonk pakte met deze overwinning drie belangrijke punten, waardoor men weer een beetje lucht in de staart van de ranglijst heeft gekregen.

Komende zondag staat er weer een gemeentelijke derby op het programma, Raamsdonk gaat dan op bezoek bij Right’Oh. Deze wedstrijd begint om 14.15 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput, Pieter van Dorst, Frank van Wijk, Koen de Bont, Lars van Strien, Thijn de Bont, Justin van Strien (Kevin Meijnhardt), Mathijs Kerst (Daan van der Pluijm), Yordi Vissers (Thomas Verhagen), Marvin Blom (Erik Gruijters)