Raamsdonk doet goede zaken tegen Noordhoek

Noordhoek 1 (zon)

3 april 2022 14:30

A.H. IJzerman

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

In een knotsgek duel qua scoreverloop trok Raamsdonk aan het langste eind. Na een 3-1 ruststand werd Noordhoek uiteindelijk met 5-3 verslagen.

Na de wedstrijden tegen VCW en Right’Oh, die allebei winnend werden afgesloten, kreeg Raamsdonk directe concurrent Noordhoek op bezoek. In de heenwedstrijd had Raamsdonk met 1-0 verloren, men was dus gewaarschuwd voor deze fysiek sterke tegenstander. De toeschouwers hadden nog nauwelijks de tijd gehad om hun plaatsje langs de lijn of op de tribune in te nemen of het was al raak. Het was Lars van Strien die in de tweede minuut al koppend de bal in het doel wist te werken en daarmee Raamsdonk een droomstart bezorgde. Dat gaf vertrouwen en Raamsdonk was in de 13e minuut dichtbij de tweede treffer, maar de inzet van Mathijs Kerst ging maar net naast. Noordhoek werd hierna sterker en dat resulteerde al in de 16e minuut in de gelijkmaker door Anton Kouters na een goed uitgespeelde aanval. Toch bleef deze gelijke stand niet lang op het scorebord staan. In de 20e minuut kreeg Raamsdonk namelijk een penalty nadat Marvin Blom binnen de zestien onreglementair ten val was gebracht. Jordi van de Korput, die een week eerder nog tegen Right’Oh vanaf elf meter miste, nam zijn verantwoordelijkheid en schoot onberispelijk raak, 2-1. In de 27e minuut werd de score verder opgevoerd. De keeper van Noordhoek verkeek zich op de harde schuiver van grote afstand van Mathijs Kerst en hij zag de bal tegen het net ploffen, 3-1. Dit was ook de ruststand.

Na rust was de opdracht voor Raamsdonk om de voorsprong te consolideren en daar waar mogelijk via een counter gevaarlijk te worden. Voetballend gezien werd het er van beide partijen niet beter op, maar dat had ook te maken met het hobbelige veld, waardoor de bal moeilijk onder controle kon worden gehouden. In de 59e minuut werd de wedstrijd beslist, althans dat was bij alle aanwezigen wel de gedachte. Routinier Daan van der Pluijm zag de keeper iets te ver voor zijn doel staan en met een weergaloze lob zorgde hij voor 4-1. Kat in het bakkie, zou je zeggen. Echter, de weerbaarheid van Noordhoek was toch groter dan gedacht. Drie minuten later kwam men namelijk op 4-2 via Finn van Huuksloot en het geloof bij Noordhoek kwam weer een beetje terug. Dat kwam zelfs helemaal terug toen er in de 70e minuut in de zestien de bal tegen een arm van een Raamsdonk-verdediger werd geschoten en scheidsrechter IJzerman, die dit duel volledig onder controle had, naar de stip wees. Finn van Huuksloot voltrok het vonnis en liet doelman Jari Meeuwissen kansloos, 4-3. Het zal toch niet gaan gebeuren dat Raamsdonk een riante voorsprong toch nog om zeep zou helpen? Deze vrees leefde wel bij de Raamsdonk-supporters, maar gelukkig niet voor lang. In de 81e minuut werd Yordi Vissers gelanceerd en hij mocht alleen op het doel van Noordhoek af gaan. De keeper kon hem alleen afstoppen middels een overtreding en ook nu wees de scheidsrechter terecht naar de stip. Omdat Jordi van de Korput al was gewisseld nam Marvin Blom deze derde pingel van de wedstrijd voor zijn rekening en met een hard geplaatst schot schoot hij raak, 5-3. Dit was dé bevrijdende treffer, Noordhoek was niet meer bij machte om nog terug te komen. Raamsdonk boekte een belangrijke zege en met negen punten uit drie wedstrijden is men aan een goede serie bezig, welke hopelijk a.s. zondag kan worden doorgetrokken bij het bezoek aan DIA.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput (Daan van der Pluijm), Thijn de Bont, Koen de Bont, Frank van Wijk, Lars van Strien, Erik Gruijters (Kevin Meijnhardt), Luuk Nieuwesteeg, Mathijs Kerst, Yordi Vissers (Thomas Verhagen), Marvin Blom