Raamsdonk 1 sluit het seizoen af

4758AN
STANDDAARBUITEN
tel. 0165-318318

In de voorlaatste wedstrijd tegen Dussense Boys werd vorige week het vierdeklasserschap met een jaar verlengd en dit werd groots gevierd. Voorafgaand aan een seizoen worden altijd bepaalde doelstellingen uitgesproken en dan kan er uiteraard geen rekening worden gehouden met omstandigheden die gedurende het seizoen veranderen. Bij Raamsdonk was dit seizoen sprake van extreem veel langdurig blessureleed om uiteenlopende redenen en wekelijks moesten hoofdtrainer Louis Roovers en zijn assistent John Broeders een moeilijke puzzel leggen, al konden ze gelukkig altijd wel een beroep doen op spelers van JO19-1 en het 2e. Natuurlijk komen er dan op de meest ongunstige momenten ook nog schorsingen bij en dan weet je dat je een moeilijk seizoen krijgt. Gelukkig was DEVO dermate zwak dat al snel bekend was dat dit de enige directe degradant zou zijn, maar dan nog moest er worden geknokt om de nacompetitie tegen degradatie te ontlopen. Vier teams kwamen voor deze ene plek in aanmerking, te weten VCW, Noordhoek, WDS’19 en Raamsdonk dus. In de slotfase van de competitie wisten de genoemde teams toch nog veel punten te vergaren, zodat het erg spannend bleef. Vorige week volgde voor Raamsdonk de ontknoping en kon men dus opgelucht ademhalen. In de laatste wedstrijd tegen SVC stond er voor Raamsdonk gelukkig niets meer op het spel en kon men vrijuit spelen. SVC dacht nog in aanmerking te kunnen komen voor de 3e periodetitel, maar dit bleek later toch een misrekening te zijn. Op een kletsnat sportpark in Standdaarbuiten viel de regen met bakken uit de lucht en was goed voetbal onmogelijk. Beide teams hielden elkaar aardig in evenwicht, maar toch kwam SVC voor rust op een 1-0 voorsprong. Na rust nam Raamsdonk alle risico’s en mocht ook aanspraak maken op de gelijkmaker. Dit gebeurde echter niet en in de laatste minuten liep SVC uit naar 3-0. Nadat alle eindstanden bekend waren, bleek toch dat WDS’19 er met de derde periodetitel van door was gegaan. Bij terugkomst in Raamsdonk stond er voor alle spelers en begeleiders een perfect verzorgde BBQ klaar en werd er op een gezellige wijze afscheid van het seizoen én van enkele spelers genomen. Zoals bekend stoppen Daan van der Pluijm, Marvin Blom en Habert Matte bij de selectie, maar ook verzorger Leon Bergmans. Namens het bestuur kregen ze uit handen van voorzitter Leon Hooijmaijers een lekker “Raamsdonk”-pakket. Hierna nam trainer Louis Roovers het over en sprak lovende woorden over zijn spelers Daan, Marvin en Habert en overhandigde ze namens de selectie een uniek v.v. Raamsdonk-shirt met hun favoriete rugnummer. Ook verzorger Leon werd bedankt voor zijn diensten en hij kreeg een leuke cadeaubon mee. Aanstaande donderdag volgt nog een laatste training en dan zit het seizoen er écht op en krijgen de spelers én stafleden de tijd om de accu weer op te laden voor een nieuw seizoen. Prettige vakantie!