Raamsdonk snoept koploper Terheijden een punt af

Terheijden 1 (zon)

4e klasse C

24 februari 2022 20:00

F. Munani

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Op 28 november 2021 had Raamsdonk op Den Uilendonck haar laatste wedstrijd gespeeld tegen WDS’19. Hierna werd de competitie, wederom vanwege Corona, stilgelegd. In de tussenliggende periode werd er daar waar mogelijk wel getraind en twee weken geleden kon er gelukkig nog een oefenwedstrijd worden gespeeld tegen Viola, echter wedstrijdritme opdoen viel niet mee. Bovendien werd afgelopen zondag de wedstrijd tegen DIOZ vanwege de slechte weersomstandigheden afgelast, deze wordt nu komende donderdag ingehaald.

Het duel tegen koploper Terheijden stond eigenlijk vastgesteld op Carnavalszondag, maar dat vonden beide partijen geen goed idee, vandaar dat deze wedstrijd naar voren werd gehaald en al op donderdagavond werd gespeeld. Vooraf werd het veld, dat door de hevige regenval van de afgelopen dagen niet al te best bespeelbaar was, door scheidsrechter Munani gekeurd en hij gaf groen licht, dit tot opluchting van beide teams die zo graag wilden spelen.

Na drie minuten had de scheidsrechter de bal al op de stip kunnen leggen, maar dat gebeurde helaas niet dus moesten we verder. Er werd hard gewerkt en weinig ruimte weggegeven. Toneelspel van een speler van Terheijden leverde een vrije trap op en deze werd verzilverd, 0-1. Even voor het einde van de eerste helft kwam er een bal onderkant lat terug het veld in, waarna doelman Jari Meeuwissen deze dacht op te kunnen pakken. Na een duw van een Terheijden-speler viel hij echter met bal en al over de lijn. Terheijden claimde de 0-2, echter nadat de scheidsrechter verhaal was gaan halen bij ass. scheidsrechter Bart Blankers werd het “doelpunt” terecht afgekeurd. Met de stand van 0-1 gingen beide teams ook de rust in.

Raamsdonk voelde dat er meer in zat en ging na rust vol voor elke bal. Het was niet altijd mooi voetbal, maar het gaat uiteindelijk om de punten. Over en weer waren er wat overtredingen en de scheidsrechter moest af en toe handelend optreden middels het tonen van een gele kaart. Er werd een doelpunt van Raamsdonk afgekeurd,  buitenspel volgens de ass. scheidsrechter van Terheijden. Vijf minuten voor het einde kwam Raamsdonk verdiend op gelijke hoogte. Na een handsbal binnen de zestien ging de bal op de stip. Jordi van de Korput ging achter de bal staan en schoot feilloos raak, 1-1 en daar bleef het bij. Raamsdonk had zich kranig geweerd en snoepte verdiend een puntje af van de koploper. Men kan dus met een fijn gevoel naar het Carnaval op Den Haaykaant.

Op donderdag 3 maart reist Raamsdonk af naar Zegge en speelt daar om 20.00 uur tegen DIOZ.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Lars van Strien, Jordi van de Korput, Frank van Wijk, Rick van Dortmont (Thomas Verhagen), Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg, Daan van der Pluijm (Justin van Strien), Mathijs Kerst, Yordi Vissers, Marvin Blom