Gehavend Raamsdonk verliest van Dussense Boys

4271BW
DUSSEN
tel. 0416-391598

Raamsdonk heeft een druk programma af te werken. Vorige week donderdag werd het inhaalduel tegen DIOZ gespeeld en deze ging met 3-0 verloren. Afgelopen zondag moest Raamsdonk weer aan de bak en speelde een uitwedstrijd tegen Dussense Boys, dat het momenteel verrassend goed doet. Het was in Dussen zonnig, maar er stond toch een vervelende wind. Coach Louis Roovers had noodgedwongen weer wat aanpassingen in de basisopstelling moeten doen. De ziekenboeg wordt helaas maar niet kleiner, daarnaast is een aantal spelers niet volledig fit.

We hadden wel een leuke primeur, deze wedstrijd werd namelijk geleid door een vrouwelijke scheidsrechter, Wendy Gijsbers, en dat deed ze op een prima wijze. Na tien minuten spelen had Mathijs Kerst een eerste mogelijkheid, maar hij kreeg de bal niet langs de keeper. Een paar minuten later was het aan de andere kant wel raak, 1-0. Hierna moest keeper Jari Meeuwissen nog een keer aan de bak en met een prima redding voorkwam hij een tegendoelpunt. Toch kon ook hij niet verhinderen dat Dussense Boys in de 37e minuut de marge op twee doelpunten bracht.

Na rust was Marvin Blom dichtbij de aansluitingstreffer, maar zijn inzet ging voorlangs. In de 62e minuut werd Justin van Strien, die na lang blessureleed weer in de basis stond, vervangen door Kevin Meijnhardt. Ook Lars van Strien moest in de 78e minuut vroegtijdig naar de kant, zijn vervanger was Thomas Verhagen. In de 80e minuut kreeg Luuk Nieuwesteeg nog een goede mogelijkheid, maar hij strandde op de doelman. Even later kreeg Yordi Vissers nog een mooie kans uit een corner, maar hij wist de keeper helaas ook niet te passeren. In de slotfase werd Mathijs Kerst vervangen door Coen van Avendonk en wist Dussense Boys nog een keer tot scoren te komen. Verder dan een schot van Luuk Nieuwesteeg op de paal kwam Raamsdonk niet meer en ging zodoende met een 3-0 nederlaag naar huis.

Aanstaande donderdag speelt Raamsdonk in ‘t Veer de derby tegen RFC, aanvang 19.30 uur en op zondag ontvangt met het Wagenbergse VCW, aanvang 14.30 uur. Wedstrijdsponsor is dan Cafetaria De Schaans uit Raamsdonk.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Lars van Strien (Thomas Verhagen), Pieter van Dorst, Frank van Wijk, Koen de Bont, Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg, Justin van Strien (Kevin Meijnhardt), Mathijs Kerst (Coen van Avendonk), Yordi Vissers, Marvin Blom