Raamsdonk bovenliggende partij in derby

FC Right-Oh 1 (zon)

4e klasse C

27 maart 2022 14:15

E. Piket

Sportpark Het Bolwerk
Stadsweg 1
4931HV
GEERTRUIDENBERG
tel. 0162-515986

Op een zonovergoten sportpark het Bolwerk werd er onder het toeziend oog van het talrijke publiek om 14.15 uur op het fluitsignaal van scheidsrechter Piket afgetrapt.

Raamsdonk, dat nog altijd de nodige krachten mist waaronder de langdurig geblesseerden Jordi v.d. Kruijssen, Luke de Bont en Lars v.d. Pluijm, was met veel vertrouwen afgereisd naar Den Berg. Dit vertrouwen was opgedaan in de wedstrijd van vorige week tegen het Wagenbergse VCW. Een woord van dank gaat uit naar Raamsdonk 2 en JO19-1 die al geruime tijd bereid zijn om de posities van de blessuregevallen mee in te vullen.

Raamsdonk startte met Sven Bink in de gelederen als vervanger van de afwezige doelman Jari Meeuwissen, maar moest al na twee minuten in de achtervolging. Right’Oh kwam op voorsprong via een kopbal uit een corner. Raamsdonk was meteen wakker geschud door een op dat moment gretig gestart Right’Oh. Naarmate de eerste minuten verstreken, bleek al snel dat Raamsdonk niet van de wijs was gebracht door de vroege treffer. Het herpakte zich en toonde vanuit een goed geleidde organisatie aan de hand van Lars van Strien veerkracht, rust en geduld. In de 15e minuut maakte aanvoerder Marvin Blom de verdiende gelijkmaker. Hierna was er een fase waarin beide ploegen elkaar in evenwicht hielden. Totdat Jordi v.d. Korput in de 42e minuut de 1-2 op het scorebord zette waarna de blauw-witten dachten met deze stand de rust in te kunnen gaan. Niets was minder waar omdat Right’Oh in minuut 45+2 alsnog voor de thee op gelijke hoogte kwam.

In de rust werden de puntjes op de i gezet en ging Raamsdonk met vertrouwen de 2e helft tegemoet. Eén van de uitblinkers van Raamsdonk, Luuk Nieuwesteeg, bracht zijn ploeg in de 62e minuut verdiend weer op voorsprong, één minuut later liet Jordi v.d. Korput dé kans op 2-4 onbenut nadat hij de toegekende strafschop gepareerd zag worden door de doelman van Right’Oh. In deze periode speelde Raamsdonk zelfverzekerd en straalde het een winnaarsmentaliteit uit. Luuk Nieuwesteeg nam alle twijfels weg doordat hij met een prachtige volley zijn team in de 89e minuut in veilige haven bracht op aangeven van Daan v.d. Pluijm.

Na de overwinning van vorige week op VCW en deze tegen Right’Oh stijgt Raamsdonk een paar plaatsen, hopelijk kan men de lijn doortrekken tegen het in vorm verkerende Noordhoek dat verrassend winst te winnen van Terheijden.

De wedstrijd Raamsdonk – Noordhoek van aanstaande zondag begint om 14.30 uur.

Opstelling: Sven Bink, Thijn de Bont, Jordi v.d. Korput, Frank van Wijk, Koen de Bont, Lars van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Erik Gruijters (Kevin Meijnhardt) , Mathijs Kerst, Marvin Blom, Yordi Vissers (Daan v.d. Pluijm)