Raamsdonk pakt 3 punten in doelpuntrijke wedstrijd

4837CJ
BREDA
tel. 076-5601639

Na het gelijke spel in de derby tegen Right’Oh, waar Raamsdonk tot driemaal toe van een achterstand terugkwam, reden de spelers afgelopen zondag met het nodige zelfvertrouwen richting SAB in Breda.

Een fel spelend Raamsdonk kreeg al snel een mooie mogelijkheid. Een corner van Mathijs Kerst kwam bij Marvin Blom, maar de keeper kon nog net een hand achter zijn inzet krijgen en de rebound van Jordi van de Korput ging maar rakelings voorlangs. In de 19e minuut kwam Raamsdonk toch op voorsprong, Marvin Blom gaf de bal voor op Yordi Vissers die voor de 0-1 zorgde. Even later was er een mooie actie van Mathijs Kerst, maar zijn inzet werd weer door de keeper gepareerd.

In de 24e minuut kwam SAB tegen de verhouding in op gelijke hoogte, 1-1. Raamsdonk raakte echter niet van slag en ging door. In de 34e minuut scoorde Luuk Nieuwesteeg, maar de scheidsrechter keurde dit doelpunt af wegens duwen. Lars van der Pluijm moest in de 27e minuut wegens een blessure worden gewisseld, zijn vervanger was Koen de Bont.

In de 39e minuut kwam Raamsdonk weer op voorsprong, Yordi Vissers zag Mathijs Kerst vrij staan en die schoot de bal beheerst binnen, 1-2. Direct hierna kreeg Raamsdonk een vrije trap op een mooie plek. Jordi van de Korput nam plaats achter de bal en met zijn verfijnde trap bediende hij Lars van Strien op maat die vervolgens de 1-3 tegen de touwen schoot, dat was tevens ook de ruststand.

Na rust ging Raamsdonk er meteen weer fel tegenaan en dat betaalde zich al snel uit in een doelpunt. In de 46e minuut gaf Marvin Blom de bal aan Yordi Vissers en die zorgde voor een comfortabele 1-4. Keeper Jari Meeuwissen had in de 52e minuut nog een mooie redding, maar toch bleef SAB er nog in geloven en maakte er in de 55e minuut 2-4 van, waarmee de spanning weer een klein beetje terugkwam. Die spanning duurde echter niet lang, want in de 59e minuut was de marge al weer drie doelpunten door een cadeautje van SAB middels een eigen doelpunt, 2-5. Marvin Blom bleek niet helemaal fit meer te zijn en zijn positie werd overgenomen door Daan van der Pluijm, die sinds lange tijd weer minuten mocht maken. Voor de statistieken maakte SAB er in de 70e minuut nog 3-5 van, maar daar bleef het ook bij. In de slotfase mocht ook JO19-speler Thomas Verhagen zijn opwachting maken, hij verving Mathijs Kerst.

Een hardwerkend en fel strijdend Raamsdonk boekte een mooie overwinning en nam de drie punten verdiend mee naar Den Uilendonck. Komende zondag speelt Raamsdonk een thuiswedstrijd, dan komt het Teteringse DIA op bezoek, aanvang 14.30 uur.