Raamsdonk komt vroege achterstand tegen DIA niet te boven

DIA 1 (zon)

4e klasse C

7 november 2021 14:30

L.L.A. op 't Hoog

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Na de opsteker van vorige week, Raamsdonk won toen in een doelpuntrijke wedstrijd met 5-3 van SAB, wilde het team van Louis Roovers deze lijn natuurlijk doortrekken met een goed resultaat tegen DIA. DIA, toch een grote vereniging met potentie, kende een moeizame seizoenstart en stond voorafgaande aan deze wedstrijd één puntje onder Raamsdonk. Nadat de aftrap was verricht door Pupil van de Week Jort Verschure trok Raamsdonk meteen ten aanval en was na twee minuten al dichtbij de openingstreffer. De vrije trap van Jordi van de Korput werd door Lars van Strien over gekopt. Hierna nam DIA het initiatief over en bij een gevaarlijke aanval wist doelman Jari Meeuwissen met een knappe redding de gasten van een score af te houden. Toch was ook hij in de 16e minuut kansloos op een inzet van Remco Sluijk. De gevaarlijkste man aan DIA-zijde werd door de verdediging even uit het oog verloren en vogelvrij mocht hij de 0-1 binnen schieten. In de 22e minuut was er een ongelukkige botsing tussen een verdediger en de keeper van DIA, waarna laatstgenoemde zich noodgedwongen moest laten vervangen. Raamsdonk deed er een schepje bovenop, ging fysiek de strijd aan en werd sterker. Helaas resulteerde dit nog niet in de gelijkmaker en in de 37e minuut moest Raamsdonk met tien man verder. Yordi Vissers had al geel op zak en na een te fors ingezette tackle kon hij met een tweede gele prent vertrekken. Op slag van rust had de gelijkmaker uit een curieus moment zomaar kunnen vallen. Jordi van de Korput joeg de bal van grote afstand op het doel en het leek een vangbal voor de keeper te gaan worden. Echter, op dat moment gleed hij uit, maar tot opluchting van DIA werd hij gered door de binnenkant van de paal.

Na rust probeerde Raamsdonk in ondertal er nog het beste van te maken en met veel strijd en inzet werd de jacht op de gelijkmaker ingezet. Natuurlijk kreeg DIA meer ruimte, maar daar wist de tegenstander zich geen raad mee. En als er al een bal door de verdediging kwam, stond keeper Jari Meeuwissen zijn mannetje. Zo bleef het spel op en neer gaan en in de 82e minuut kreeg Mathijs Kerst nog een uitgelezen mogelijkheid op de gelijkmaker, maar helaas kreeg de invaller-doelman nog net een handje tegen zijn schuiver. Raamsdonk had gestreden voor wat het waard was, maar moest helaas toezien dat DIA met een nipte 0-1 overwinning de drie punten mee naar Teteringen nam. Komende zondag is Raamsdonk vrij, waarna op 21 november de competitie wordt hervat met een uitwedstrijd tegen Noordhoek.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Lars van Strien, Jordi van de Korput, Frank van Wijk (Daan van der Pluijm), Koen de Bont, Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg, Luke de Bont, Mathijs Kerst, Yordi Vissers, Marvin Blom