Gehavend Raamsdonk kan geen potten breken

Wilhelmina 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 16

19 september 2021 14:30

S.V. ten Berge

Sportpark De Saren
De Saren 12
5235AL
'S-HERTOGENBOSCH
tel. 073-6427618

Raamsdonk kent geen gelukkige bekercompetitie, ook in de derde en laatste wedstrijd moest men het onderspit delven. Net zoals in de vorige twee afleveringen was vandaag ook de tegenstander een maatje te groot. Het was weer puzzelen en zelfs werd er een risico genomen om Lars van Strien, die met liesklachten kampt, te laten starten, maar uit voorzorg werd hij na ongeveer een uur gewisseld. Nog ruim voor het rustsignaal verliet linkervleugelverdediger Lars v.d. Pluijm geblesseerd het veld, hij werd vervangen door O19-speler Thomas Verhagen. Wilhelmina ging rusten met een verdiende 3-0 voorsprong. Raamsdonk creëerde spaarzame momenten voor het vijandelijke doel die niet resulteerden in doelrijpe kansen.

Habert Matte keerde na rust niet meer terug, hij werd na een grove charge gevloerd en gevreesd werd voor een beenbreuk. Debutant Coen van Avendonk (O19) verving hem op het middenveld.

Raamsdonk had het iets beter voor elkaar in het tweede bedrijf, de organisatie stond beter cq. compacter waardoor Wilhelmina zich minder voor onze doelverdediger Jari Meeuwissen liet zien. Neemt niet weg dat Wilhelmina ook in de tweede helft de betere ploeg was. Een combinatie tussen Thomas Verhagen en Thijn de Bont had een beter lot verdiend, Thijn zag zijn inzet echter onschadelijk gemaakt worden door de Wilhelmina-doelman. In de eindfase probeerde Luuk Nieuwesteeg het met een harde schuiver, maar helaas belandde de bal in de handen van de keeper. O19-keeper Pieter Peters mocht ook nog zijn debuut maken in de slotminuten en aanvoerder Marvin Blom mikte nog op de paal. Toch wist Wilhelmina nog éénmaal te scoren, dit resulteerde in een 4-0 eindstand. Hopelijk keren er komende week een aantal spelers terug uit de ziekenboeg, zodat we ons kunnen gaan voorbereiden op de eerste competitiewedstrijd uit tegen VCW in Wagenberg, aanvang 14.30 uur.