Kleine bekernederlaag voor Raamsdonk

5146AW
WAALWIJK
tel. 0416-383321

Een goed georganiseerd Raamsdonk heeft zich in de tweede bekerwedstrijd goed staande weten te houden tegen derdeklasser RWB.

RWB, de ploeg met het meeste balbezit en meer voetballend vermogen, had een taaie aan een stug Raamsdonk. Na een kwartier spelen werd doelverdediger Sven Bink voor het eerst op de proef gesteld, een harde schuiver werd door hem gepareerd. Ondanks het veldoverwicht van RWB kon het niet echt potten breken. Hierdoor kon de blauw witte formatie zich prima weren en deelde zo nu en dan ook een schaarse speldenprik uit. In de 27e minuut kwam RWB verdiend op voorsprong. Vanuit een voorzet werd de bal vakkundig in de verre hoek ingekopt buiten het bereik van de keeper. De resterende tijd richting de thee speelde zich vooral af op het middenveld waar Raamdonk vanuit de opdracht het goed op orde had.

In de tweede helft toonde Raamsdonk meer lef en bevond zich meerdere malen in het vijandelijk gebied. RWB liet twee grote kansen onbenut en Sven Bink toonde zich als een goede stand-in voor Jari Meeuwissen. Waar Raamsdonk het minst recht op had om een puntje mee te nemen was men er twee keer héél dicht bij. Het werden tien laatste benauwde minuten voor RWB! Uit een voorzet van Thijn de Bont was Yordi Vissers het dichtst bij maar hij kwam een teenlengte te kort. Niet veel later werd de doelverdediger van RWB op de proef gesteld door een afstandsschot van Luuk Nieuwesteeg onschadelijk te maken.

Een groot compliment voor het gehele team in de wetenschap dat er geen beroep gedaan kon worden op een 7-tal spelers. Door het ontbreken van dit aantal werd er een beroep gedaan op een tweetal spelers van de JO19, te weten Thomas Verhagen en Pieter Peters.

Een woordje van dank gaat uit naar Sjon van Strien, die de taak van Bart Blankers als assistent-scheidsrechter overnam.

Ook de scheidsrechter van dienst mag een compliment van Raamsdonk zijde ontvangen, de 76 jarige leidsman vervulde zijn taak uitstekend.

Volgende week volgt de laatste bekerwedstrijd uit tegen Wilhelmina in Den Bosch, aanvang 14.30 uur.