Verlies voor Raamsdonk in de eerste bekerwedstrijd

Blauw Wit'81 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 16

5 september 2021 14:30

R. Westerterp

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Afgelopen weekend is het seizoen 2021/2022 officieel van start gegaan. Zoals we in de laatste jaren gewend zijn, wordt het seizoen gestart met enkele bekerwedstrijden. Raamsdonk is in de poulefase gekoppeld aan Blauw Wit’81, RWB en Wilhelmina en afgelopen zondag was Blauw Wit’81 uit De Moer de eerste tegenstander op Den Uilendonck. Met dank aan de onderhoudsploeg lag het veld er prima bij en kon er lekker worden gevoetbald. Raamsdonk was al wel enkele weken in training, maar de spelers hadden nog geen wedstrijden in de benen. Blauw Wit’81 daarentegen was al iets verder in de voorbereiding en had ook al enkele oefenwedstrijden gespeeld. Raamsdonk kon nog niet compleet aan de aftrap verschijnen, maar deed niet onder voor Blauw Wit’81. Via nieuwkomer Mathijs Kerst, hij kwam over van RFC, kwam Raamsdonk zelfs op een 1-0 voorsprong. Uit een voorzet van Marvin Blom wist hij het net te vinden. Hierna kwam Blauw Wit’81 sterk terug en liep uit naar 1-3. Na goed druk zetten op het middenveld kwam Thomas Verhagen, uitkomend voor JO19, in balbezit. Zijn eerste poging kwam op de paal, maar de rebound schoot hij wél raak, waarmee de marge werd verkleind tot 2-3 en dat werd ook de eindstand. Al met al was coach Louis Roovers tevreden over het getoonde spel, zeker gezien het feit dat dit de eerste (oefen)wedstrijd was. Komende zondag gaat Raamsdonk voor de tweede bekerwedstrijd op bezoek bij RWB in Waalwijk, deze wedstrijd begint om 14.30 uur.