SAB vloert tam Raamsdonk

SAB 1 (zon)

Rick Mertens (schot)

13 september 2020 14:30

Het zit Raamsdonk momenteel niet mee om te kunnen putten uit een volledige eerste selectie. Zowel in de vriendschappelijke als in de bekerwedstrijden is Raamsdonk nog niet één keer compleet geweest. Met name slepende blessures zijn hier o.a. de oorzaak van.

Waar men dit nog wist te camoufleren tegen Bolnes en in het bekertreffen met TPO, moest tegen SAB toch haar meerdere erkend worden. Er werd nog wel vol goede moed afgereisd naar Breda om een goed resultaat te boeken, maar helaas liep dit uit op de eerste nederlaag van dit nog prille seizoen.

Ondanks uiteindelijk een verdiende overwinning voor SAB had de wedstrijd toch een ander verloop kunnen hebben, omdat Raamsdonk in de 12e minuut een 100% penalty had moeten krijgen. De Belgische leidsman wuifde het helaas weg nadat Yordi Vissers duidelijk binnen de zestien werd gevloerd, teleurstelling alom aan Raamsdonk zijde. Een combinatie in het vijf meter gebied tussen Justin van Strien en Yordi Vissers had in de 25e minuut een beter lot verdiend, de boomlange SAB-keeper kon met kunst en vliegwerk zijn doel schoon houden. In de 38e minuut scoorde Joris v.d. Lande de 1-0, dit was ook de ruststand.

In het tweede bedrijf bood Raamsdonk weinig tegenstand, het oogde lusteloos en men liet SAB voetballen, een vuist kon men niet maken om het tij te doen keren. Sporadische was men te vinden in de buurt van het vijandelijke doel. Op enkele kleine kansjes na was het SAB dat de regie in handen had zonder dat het zelf ook goed speelde, maar Raamsdonk legde de Bredanaars geen strobreed in de weg. In de 55e minuut nam Joris v.d. Lande de 2-0 voor zijn rekening. Raamsdonk was dicht bij de 1-2 nadat Luuk Nieuwesteeg zijn voorzet op Yordi Vissers net over zag gaan. In de 73e minuut was de wedstrijd gespeeld en maakte v.d. Lande op prachtige wijze zijn 3e doelpunt. SAB liet het balletje makkelijk rond gaan en loerde op een grotere score, dit lukte in de 82e minuut via doelpuntenmaker Rick Mertens. Tot overmaat van ramp viel Francois Toonen uit, gevreesd wordt voor een hamstringblessure. Het werd een leerzame middag voor de blauw/witten in het leveren van strijd en passie! Één zwaluw maakt dus nog geen zomer.

Volgende week speelt Raamsdonk thuis tegen Noordhoek, maar eerst wordt a.s. donderdag de laatste bekerwedstrijd van de poule gespeeld tegen Be Ready op sportpark Den Uilendonck aanvang 20.00 uur.

Opstelling Raamsdonk: Jari Meeuwissen, Francois Toonen (Habert Matte), Jordi v.d. Kruijssen, Lars v.d Pluijm, Lars van Strien, Frank van Wijk, Rick van Dortmont (Diego Jolie), Justin van Strien, Jordi v.d. Korput (Harm van Strien), Luuk Nieuwesteeg, Yordi Vissers