Raamsdonk biedt prima weerstand tegen Be Ready

Be Ready 1 (zon)

Groep 3 17

17 september 2020 20:00

Raamsdonk kampt al weken met de nodige personele problemen. Er kan op negen spelers geen beroep worden gedaan, waarvan de nodige basisspelers. Met een selectie van slechts 13 spelers werd er aangetreden tegen 3e klasser Be Ready, dat zich ook dit seizoen weer heeft versterkt met een aantal nieuwe spelers.

De verhouding in balbezit in deze wedstrijd zal 30% – 70% zijn geweest in het voordeel van de gasten. Ondanks de gele kaarten en zelfs een rode kaart is het een sportieve wedstrijd geweest, waarin Raamsdonk zich kranig heeft geweerd en gespeeld heeft naar haar mogelijkheden.

Onder het toeziend oog van zo’n 300 toeschouwers heeft de wedstrijd zich grotendeels afgespeeld op de helft van Raamsdonk. Desondanks wist favoriet Be Ready over de gehele wedstrijd gezien weinig tot geen echte kansen te creëren. Behoudens keeper Jari Meeuwissen stonden alle veldspelers van Raamsdonk bij aanvang van de wedstrijd op een vreemde positie.

In de 10e min werd er vanuit een scrimmage de bal door een verdediger van Be Ready van de doellijn afgehaald. Het spel ging in die fase redelijk op en neer.

Onze diepe spits Yordi Vissers wist zich vergezeld van drie geel/zwarte verdedigers die hun handen meer dan vol aan hem hadden. Het Raamsdonkse gelegenheidsmiddenveld heeft veel werk verzet in de omschakeling, kort daar achter zeer geconcentreerde verdedigers die weinig hebben weggegeven. In de 25e minuut werd er ook nog een kopbal ternauwernood uit het doel geweerd door de Hankse goalie.

In de tweede helft is Raamsdonk sporadisch in het doelgebied van Be Ready geweest. Men had veel arbeid moeten verrichten en daar profiteerde Be Ready van. Een schot vanaf rand zestienmetergebied werd door Jari Meeuwissen in eerste instantie nog weggetikt, maar helaas stond er een Be Ready-aanvaller in de buurt die de bal binnen schoof. In de 70e min. pakte Jordi v.d. Kruijssen een rode kaart nadat hij een speler volgens de scheidsrechter onreglementair naar de grond haalde. In de laatste 20 minuten was het hopen op de gelijkmaker maar dat zat er niet meer in. Be Ready was de terechte winnaar, maar er was ook een groot compliment voor de spelers van Raamsdonk.

Door dit resultaat eindigt Raamsdonk op de 2e plaats in de poule. Een woord van dank gaat uit naar Jasper v.d. Heijkant en Pieter van Dorst die hun bijdrage hebben geleverd namens Raamsdonk 2.

Het waren drie leuke bekerwedstrijden in de voorbereiding met wisselende resultaten.