Raamsdonk overtuigt in bekerduel

TPO (zon)

... (schot)
Diego Jolie (kopbal)
Justin van Strien (vrije trap)
Marvin Blom (schot)

10 september 2020 20:00

Het tweede bekerduel werd in de avonduren gespeeld vanwege de vervroegde start van de competitie. Raamsdonk nam het op donderdagavond in Moerdijk op tegen vijfdeklasser TPO.

In de warming-up moest Jordi v.d. Korput afhaken wegens een lichte blessure. Er werd geen risico genomen en zijn plaats werd ingenomen door Rick van Dortmont.

Raamsdonk startte zonder de gebroeders De Bont, Lars van Strien en de van een blessure herstellende aanvoerder Marvin Blom.

Na wat gepuzzel in het maken van de opstelling slaagde Raamsdonk er in TPO haar wil op te leggen. Met name in de eerste helft werd er verzorgd spel vertoond en behaalde alle 11 spelers een dikke voldoende.

Na zes minuten bracht Justin van Strien topschutter Luuk Nieuwesteeg in stelling en hij zette zijn ploeg op een 1-0 voorsprong. Raamsdonk domineerde en TPO had er geen antwoord op. Binnen het kwartier stond het 0-2, na een assist van Luuk Nieuwesteeg rondde Yordi Vissers af en dit werd ook de ruststand.

Na de thee bleef Francois Toonen achter in de kleedkamer en na enkele weken van blessureleed maakte Habert Matte zijn opwachting. Eén moment van onnauwkeurigheid zorgde voor de aansluitingstreffer, 1-2. TPO haalde alles uit de kast om naast Raamsdonk te komen en schuwde het te vaak ruwe spel niet.

Uit een voorzet van Justin van Strien kopte Diego Jolie de bevrijdende 1-3 binnen.

Raamsdonk speelde de wedstrijd uit met de gedachte om heel van het veld te komen richting de wedstrijd van zondag. In de 67e minuut krulde Justin van Strien zijn vrije trap langs de muur waarop de 1-4 op het scorebord verscheen. In de laatste minuut maakte Raamsdonk haar laatste goal, op aangeven van Justin van Strien scoorde Marvin Blom of was het toch Rick van Dortmont? Eindstand 1-5.

Al met al een prima overwinning, op naar zondag waar Raamsdonk in Breda aantreedt tegen SAB.